Spring naar de content

Hahaha, die Derk Sauer toch… (1 april)

1 april mensen, dat wordt weer een dagje lachen, gieren, brullen. Zelfs met uiterst serieuze oud mediale krantenjournalisten, want ook die hebben humor, al is het maar één dag per jaar. Neem nu de grootste concurrent van het Volkskrant-tabloid, de NRC Next. Die pakken vandaag groot uit met een kneiter van een 1 april-grap: “NRC Next voortaan op broadsheet” (voor niet ingewijden: broadsheet is het formaat van de Telegraaf). Jajaja, ze zitten niet bij de pakken neer daar in Rotterdam ondanks het heengaan van Aaf B. C. Laat het posiitief blijven maar aan Derk Sauer over. Voorspelling: er volgen straks nog meer topics met 1 april grappen. Uw hulp bij het opsporen is van harte welkom.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Redactie

PERSBERICHT: De redactie van nrc.next denkt aan haar lezers. Die wilden vier jaar geleden ‘meer weten in minder tijd’. Daarom werd nrc.next een compacte krant op tabloid-formaat. Inmiddels is tabloid mainstream geworden.
Maar wij zien een andere trend: die naar grote formaten. Van bakje koffie naar een large cappuccino op het station, van je buurtwinkel naar een XL-supermarkt, van meubelboulevards naar woonmalls, van de iPod naar de iPad.
Bij nrc.next houden we van vernieuwing. En pioniers denken groot en groots. Daarom verschijnen we nu op groot formaat, dat in het jargon ‘broadsheet’ heet.
Bovendien hebben onze collega’s van NRC Handelsblad ons liefde voor broadsheet bijgebracht. Achter een ‘lange-armenkrant’ kun je je heerlijk verschuilen: je geliefde merkt niet dat je een ochtendhumeur hebt, die kwekkende treinreizigers verdwijnen achter een papieren muur. Met zo’n grote krant onderscheid je je van de massa. We zien aan NRC Handelsblad dat broadsheet werkt – er is lekker veel ruimte voor beeld, tekst en advertenties.
Maar gaat het echt om de vorm? Of telt ook de inhoud van de krant die je leest? Bij nrc.next geloven we niet in volledigheid of het brengen van veel nieuwtjes, maar in selectie en duiding. In het antwoord op het nieuws van vandaag.
Titia Ketelaar, chef redactie nrc.next

Onderwerpen