Schaamteloze zelfpromotie

De publieke omroep zinloos? Helemaal niet, vinden tv-persoonlijkheden als Paul de Leeuw en André van Duin. In reclamespotjes onthullen presentatoren van de publieke omroep onder meer dat 99 procent van de Nederlanders lachen gezond vindt en dat 88 procent wordt geraakt door muziek. De boodschap: er mag niet beknibbeld worden op het belastinggeld dat ieder jaar wordt overgemaakt naar Hilversum.

De VVD is niet blij met die zelfpromotie en diende deze week Kamervragen in. VVD-parlementariër Mark Harbers vindt het de omroepcampagne zwaar overdreven. “Ze komen schaamteloos op voor hun eigen bestaan, met behulp van belastinggeld. De publieke omroep smijt met geld voor de rechten van een paar filmpjes en vervolgens beweren ze dat Nederlanders films belangrijk vinden.”

Harbers heeft de oplossing: “De publieke omroep moet terug naar de kerntaken: nieuws en opinie, kunst en cultuur en educatie. Spelletjes en series hoeven echt niet bij de publieke omroep te worden uitgezonden.” FV

Meer leuke content? Like ons op Facebook

import de kring