NASA: ‘E.T. bestaat. Nee, écht!’

Spannend! Morgen komt NASA met een persconferentie over haar laatste ontdekkingen op het gebied van buitenaards leven. Sinds de aankondiging draait de speculatiemachine op volle toeren en kraken de Twitterservers onder het geweld van alle NASA-gerelateerde tweets. We want to believe…

Geschreven door: Redactie

Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!

Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Om ons te steunen en meer artikelen van en uit HP/De Tijd te lezen, word je vanaf slechts vier euro per maand lid in minder dan een minuut. Voor dat luttele bedrag lees je ook alle stukken uit het maandelijkse magazine digitaal.

Kies een lidmaatschap

De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie zegt een belangrijke ontdekking te hebben gedaan die betrekking heeft op de zoektocht naar buitenaards leven. De astrobiologische vondst zal nieuw licht werpen op eeuwenlange speculaties over leven op andere planeten. Astrobiologie houdt zich bezig met de oorsprong, evolutie, distributie en toekomst van leven in het heelal.

Een flinke trits aan biologen geeft acte de présence om NASA’s bevindingen kracht bij te zetten, en gezien de achtergrond van de wetenschappers wordt verwacht dat een en ander te maken heeft met de laatste ontwikkelingen op de rode planeet Mars.

Morgenavond om 20.00 uur Nederlandse wintertijd is de persco live te volgen via deze webstream. Hopelijk plugt NASA er een paar back-up servertjes bij; kon zomaar eens heel druk worden qua kijkertjes.

Onderwerpen