Spring naar de content

Bel me niet!

‘Goedenavond, spreek ik met Pietersen?”Nee, die woont hier niet.”O, nou ja, nu ik u toch aan de lijn heb, ik ben van de Diabetes stichting, enne…”Ik heb geen interesse en ik ben aangesloten bij het Bel-me-niet register.”Ja, maar dit nummer is ingevuld, dus wij mogen u bellen.”Dat nummer klopt niet, ik heet geen Pietersen en wilt u niet meer bellen a.u.b.?”Dan verbind ik u door met het bandje van Bel-me-niet register.”Daar sta ik toch al ingeschreven???'”

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Redactie

Aldus de frustratie van ‘Mieke76 ‘ bij Trosradar.nl. En zij is niet de enige die ondanks het in 2009 ingestelde Bel-me-niet register onverkort wordt lastiggevallen. Hans Leemans, directeur van het Bel-me-niet register, legt uit waar de valkuilen zitten. “Als je al ergens klant bent geweest, mag een bedrijf je bellen totdat jij aangeeft dat je dat niet meer wilt. Dat bedoelen ze met ‘ingevuld’. En dan heb je nog de enqutes. Die iPod of iPad die ze beloven, klinkt aanlokkelijk en dan zie je de kleine lettertjes over het hoofd.”

Dus het register werkt wél? “Op de 5,8 miljoen operationele telefoonnummers in Nederland hebben we maar 10.000 klachten binnengekregen, dus dat valt mee. Overigens weten ook weinig mensen dat het tot zes weken kan duren voordat het werkt. Even geduld dus, als je je hebt ingeschreven!”