Spring naar de content

Nederlandse horeca ‘niet blij’ met de protestadvertentie in New York Times

Koninklijke Horeca Nederland is ontstemd over de ga-niet-naar-Nederland-advertentie in The New York Times van gisteren. De oproep, die [[popup file=”2011-06/schermafbeelding-2011-06-24-om-17.01.56.png” description=”een kwart pagina” alt=” ” align=”inline” ]] in beslag nam, is betaald door een collectief dat zich de Action Group Dutch Artists noemt. ‘Do not enter the Netherlands, cultural meltdown in progress’ schreeuwen de witte letters op de zwarte achtergrond. “Niet zo’n handige keuze, ” zegt Joris Prinssen van Koninklijke Horeca Nederland.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: Redactie

Als de (Amerikaanse) lezers deze oproep serieus nemen, zal het toerisme en de horeca in Nederland hier mogelijk onder gaan lijden. Joris Prinssen: “Dit is voor de Dutch Artists een handige manier om aandacht te vragen voor hun probleem. Maar wij hadden liever gezien dat ze de degens hadden gekruist met Tweede Kamerleden. Dit is niet zo’n handige keuze. Het lijkt me beter als de mensen achter de advertentie het gesprek aan gaan.”

Ook het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen is onaangenaam verrast. “Ik begrijp de cry for attention, maar de oproep aan toeristen om weg te blijven begrijpen we niet en ondersteunen we ook niet,” aldus woordvoerster Thérèse Ariaans.

Het Parool wist vandaag te melden dat de advertentie betaald is door meer dan vijftig donateurs die graag anoniem willen blijven.