Spring naar de content

There ís a thing as bad publicity

Waar komt die slogan toch vandaan: ‘there’s no such thing as bad publicity’? Na de onverkoopbare zwarte Suzuki Swifts, rechtsextremistische Lonsdale dragers en de associatie tussen de Burberryruit en racisme, is het deze keer het krokodillenmerk dat besmet dreigt te raken door de ongewenste free publicity van een van zijn gebruikers.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Karen Geurtsen

Door zijn oproep aan gelijkgezinden om Lacoste te gaan dragen, zadelt moordenaar Breivik het Franse merk op met een kwalijke schuldsignatuur. En het kan lang duren voordat een negatieve bijsmaak bij een product verdwijnt. Herinnert u zich nog het Bucklerbier? Nee? Dat kan kloppen, want daarmee was het gauw afgelopen na Youp van ‘t Heks bucklerlul.

De slogan dat er niet zoiets bestaat als slechte publiciteit schijnt trouwens zijn oorsprong te hebben gevonden bij de Ierse dichter Brendan Behan. De onvervalste quote blijkt echter: “There is no such thing as bad publicity except your own obituary.”

Geeft Breiviks band met Lacoste u een ander beeld van het merk?