Spring naar de content

Brits lingeriemerk zoekt grenzen op; en gaat daar soms overheen

Het Britse lingeriemerk Agent Provocateur bewijst maar weer dat controversiële reclames vaak de beste reclames zijn. Het bedrijf doet regelmatig zijn naam eer aan doet met provocatieve reclames. Ook voor de nieuwste commercial, gebaseerd op een horrorfilm, heeft het bedrijf de grenzen opgezocht.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: Redactie

In het filmpje is te zien hoe een vrouw wordt gekidnapt en aangevallen door vrouwen in lingerie. De Britse reclame-waakhond Advertising Standards Authority (ASA) heeft het filmpje, na onderzoek, goedgekeurd. In eerste instantie was het filmpje van de buis gehaald, na welgeteld één klacht. Inmiddels is het door alle commotie al goed bekeken op internet.

In 2001 kwam het bedrijf ook al in opspraak, toen vanwege een filmpje met Kylie Minogue. De zangeres berijdt in lingerie een mechanische stier om aan te tonen dat Agent Provocateur de meest erotische lingerie is. De reclame was speciaal gemaakt als bioscoopreclame, maar werd in het begin ook getoond op televisie. De BBC verbood het filmpje, maar het kon nog wel bekeken worden op internet. Volgens sommigen behoort het tot de meest bekeken video’s aller tijden. In 2009 won de reclame een prijs voor beste bioscoopreclame aller tijden.