Spring naar de content

Albert Heijn let wel/niet op de kleintjes

Albert Heijn blijkt toch niet zo goed op de kleintjes te letten, want bepaalde mini-artikelen zijn uitverkocht. Jankende kleintjes tot gevolg, want marketingacties gaan toch vooral over de ruggetjes van uw kinderen. Het is overigens niet de eerste keer dat AH wordt verrast door de mate waarin hun acties aanslaan, want bij de Muppets en de Beesies gebeurde het ook al. Dat levert hier en daar boze reacties op van klanten, maar in marketingtermen flikt Albert Heijn het hem natuurlijk gewoon weer.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Edwin van Sas

En deze actie is nog maar een opmaat, want het EK en de Olympische Spelen staan voor de deur. De succesvolle actie van Albert Heijn met het vorige EK leverde ze 31 miljoen meer omzet op. Dat is substantieel, zeker nu het weer prijzenoorlog is. Wat de zomeractie van Albert Heijn overigens gaat worden blijft, als ware het een lancering van Apple producten, tot het laatste moment geheim.

Met de mini’s-producten kunt u nu overigens behoorlijk cashen op Marktplaats. En heeft u nog meer van die AH-meuk thuisliggen, hieronder een actueel lijstje van wat er op de markt voor gevraagd wordt voor de goodies (want ook u moet in deze economische tijden op de kleintjes letten):

1. Mini’s: tot 50 euro per stuk
2. Muppets: 7 euro per stuk
3. Welpies: 5,50 euro per stuk
4. Voetbalpuzzel: 5 euro per stuk
5. Disney Figuren: 5 euro per stuk
6. Hamsters: 4 euro per stuk
7. Voetbalplaatjes: 0,11 euro per plaatje
8. Superdieren: 0,10 euro per kaartje