Spring naar de content

Wakker Dier organiseert debat over plofkip op facebookpagina Albert Heijn

Albert Heijn loopt voorop in het gebruik van social media. Marketing anno nu betekent constant in contact staan met je achterban en Appie begrijpt dat. Een App en twitteraccount, en deze zomer konden we de wedstrijden van het EK voorspellen op de speciaal daarvoor ingerichte Facebookpagina waarin de jongens het tegen de meisjes opnamen.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Edwin van Sas

Op dit moment is het op de AH-Facebookpagina echter een komen en gaan van voor- en tegenstanders van plofkippen. Wakker Dier is namelijk een nieuwe campagne gestart tegen de uit de kluiten gewassen kruidenier, en voert die naast de traditionele krantenadvertenties ook via de social media uit.

Boodschap van de campagne is dat de luxe ogende verpakking met strik volgens de stichting voorzien is van plofkip, en dat moeten we niet willen met elkaar. Vele Facebookers hebben vandaag de advertentie als bericht naar Albert Heijn gestuurd, wat zowel positieve als negatieve reacties oproept.

Een plofkipdebat in eigen huis dus voor Albert Heijn. Op Facebook nog geen reactie van AH, de Twitterhamsters draaien inmiddels overuren.