Spring naar de content

‘Racistisch’ Volkswagen spotje zorgt voor ophef in de VS

In de Verenigde Staten is (weer eens) ophef ontstaan over vermeend racisme. Ditmaal is de aanleiding een reclamespotje dat Volkswagen over een paar dagen zal uitzenden tijdens de Superbowl, de jaarlijkse American Football wedstrijd met de duurste reclamezendtijd ter wereld. In het spotje is een kantoormedewerker te zien die schijnbaar zo gelukkig is geworden van zijn nieuwe auto dat hij er vloeiend Jamaicaans van gaat spreken.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: Aaron van Wirdum

Racistisch of grappig? Of misschien allebei? Oordeel zelf…

Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!

Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Om ons te steunen en meer artikelen van en uit HP/De Tijd te lezen, word je vanaf slechts vier euro per maand lid in minder dan een minuut. Voor dat luttele bedrag lees je ook alle stukken uit het maandelijkse magazine digitaal.

Kies een lidmaatschap