
Sikh-reclame van Gap gaat viraal na racistisch incident
In de reclamecampagne van GAP prijkt een Sikh acteur en juwelenontwerper Waris Ahluwalia met een vrouwelijk model op posters met de tekst #MakeLove. Toen een vandaal besloot de tekst op één van de foto’s te veranderen in #MakeBombs en er ‘Please stop driving taxis’ bij schreef en dit werd opgemerkt door een Twitteraar die het via dat medium verspreidde, reageerde GAP op koninklijke wijze.
Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!
Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Om ons te steunen en meer artikelen van en uit HP/De Tijd te lezen, word je vanaf slechts vier euro per maand lid in minder dan een minuut. Voor dat luttele bedrag lees je ook alle stukken uit het maandelijkse magazine digitaal.
Kies een lidmaatschapZe bedankten de Twitteraar voor het melden van het vandalisme en vroegen hem de locatie door te geven. Vervolgens veranderde GAP hun Twitterfoto in de campagnefoto met Ahluwalia.
Sikhs en moslims over de hele wereld hebben positief gereageerd op de reactie van GAP. Op Facebook is zelfs al een bedankpagina voor het kledingmerk aangemaakt. De oplettende Twitteraar Arsalan Iftikhar wilde met het delen van de foto duidelijk maken dat dit is hoe veel Amerikanen nog tegen bruine mensen aankijken. Hij bracht een hele gemeenschap in beweging en inspireerde GAP.