Genieten van de pure koffie van Andy van der Meijde

Een kale man knipt met een nagelschaartje de blaadjes van een miniboompje dat in z’n overwegend glimmend witte woonkamer aan de goede zorgen van de man is overgeleverd.
De man draagt een zwarte kimono en deint op twee lamawollen sokken naar de brievenbus, op de tonen van Vivaldi.

Zojuist stond de kale man – zijn hoofd doet denken aan het soort rots dat bergbeekjes in twee stroompjes verdeelt – nog tegen zijn aanrecht geleund de Happinez te lezen.
Hier staat een gediplomeerd barista, dat zie je zo.

Op de meest onverwachte plaatsen in de ruimte staan Boeddhabeelden.
Na een korte meditatie kleedt de kale man met de rotsige schedel zich netjes aan.
De man, bekend geworden door een tatoeage van het logo van z’n favoriete voetbalclub op een kuit, heeft sinds kort een nieuwe inktversiering: een logo met de tekst ‘Save the planet’ ter hoogte van z’n middenrif.
Zijn lichaam is als een gespierd pak biologisch verantwoorde koeienmelk.
Daarna trekt de man een crèmekleurige bodywarmer aan en rijdt naar de hei om een eenzame boom te omhelzen.
Het is nog erg vroeg, de ochtendmist hangt zwaar op de open vlakte als een inderhaast uitgetrokken trui over de rug van een bureaustoel.
Uurtje of zeven, half acht moet het zijn. Hoogstens.

Als de man met het kale hoofd is uitgeknuffeld, loopt hij naar zijn auto, opent de achterklep en zet twee heerlijke koffietjes. Eentje drinkt hij zelf op, de ander offreert hij aan een plots opgedoken andere man, die zo klimaatneutraal is dat hij voor iedere bak leut die hij drinkt een boom plant.
Dat doet hij tenminste nu.
Tot slot knuffelen de mannen elkaar.
De zon breekt door de mist.
Vivaldi zwijgt.
Het belooft een prachtige dag te worden.

 

Vraag jezelf niks af
Je kunt jezelf na het zien van de nieuwe reclamespot van Puro een paar dingen afvragen.
Waarom heeft Andy van der Meijde, met een wonderlijke relatie met alcohol, zo veel flessen sterke drank in z’n keuken staan?
Als Andy nog voor z’n ochtendlijk tripje naar de hei al de Happinez van de mat kan pakken, hoe vroeg komt de postbode dan? (Of gaat Andy tegenwoordig soms zo gezond vroeg naar bed dat hij de postbode die dag misloopt?)
En heeft Andy z’n bodywarmer tijdens de autorit naar de hei verruild voor een gedegen winterjas, of is hij voordat hij van huis vertrok nog even snel naar binnen gehold omdat het toch kouder was dan hij dacht? (even later blijkt: hij heeft z’n winterjas gewoon over z’n bodywarmer aangetrokken. Wanneer is het deze winter zo koud geweest dat zo’n noodgreep nodig was?!)

En als je de VI en de Happinez tegelijk binnenkrijgt en je begint met het lezen van die laatste, wordt het dan geen tijd om de VI eens op te zeggen, Andy?
Trouwens: wat is dat met die koffie uit die achterbak? Of moeten we zeggen: “koffiebak”?
Maar vooral: wie heeft op een verregende dinsdagochtend met z’n vlakke hand op de vergadertafel van ongelakt kersenhout geslagen, “EUREKA” geroepen en voorgesteld om de nieuwste klant van het reclamebureau – een biologisch koffiemerk – te koppelen aan Andy van der Meijde?
En welke geestverruimende middelen zijn daar nu weer aan te pas gekomen?

Dat kun je je afvragen.
Maar waarom zou je?
Vraag niet hoe het kan. Slurp je koffie, kijk en geniet ervan.

Meer leuke content? Like ons op Facebook