Spring naar de content

Zien: publieke omroep viert naamsverandering met infantiel reclamespotje

Vanaf september kijkt u niet meer naar Nederland 1, 2 en 3, maar naar NPO 1, 2 en 3. U kijkt ook niet meer terug op uitzendinggemist.nl, maar op npo.nl. Met andere woorden: de Nederlandse Publieke Omroep staat aan de vooravond van een naamsverandering.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: Kevin van Vliet

Dat behoeft natuurlijk een grootse aankondiging om IBAN-achtige verwarring te voorkomen. Maar het televisiespotje dat de NPO hiervoor samenstelde – u heeft hem misschien al voorbij zien komen deze week – wekt een tamelijk… kinderlijk indruk.

Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!

Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Om ons te steunen en meer artikelen van en uit HP/De Tijd te lezen, word je vanaf slechts vier euro per maand lid in minder dan een minuut. Voor dat luttele bedrag lees je ook alle stukken uit het maandelijkse magazine digitaal.

Kies een lidmaatschap

De soundtrack van het filmpje is namelijk een soort hippe versie van het welbekende kinderliedje Van voor, naar achteren, van links, naar rechts. Allicht is het bedoeld om de associatie met mobiliteit op te roepen op programmagebied. En dan willen we natuurlijk niet al te klagerig en zuur doen, maar er zijn toch ook wel leukere liedjes die voor dit spotje gebruikt kunnen worden? We hebben het hier immers wel over de naamsverandering van het langst bestaande omroepbestel van Nederland – niet van dat van een kinderdagverblijf.

Onderwerpen