Spring naar de content

Weg met die blauwe inkt op maandverband en wc-papierpuppies!

Wekelijks neemt HP/De Tijd de wereld voor mode en trends kritisch onder de loep.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Alexandra Besuijen

pure-for-men_hpPraat poep.
‘Shit!’ Het woord ligt ons Nederlanders in de mond bestorven, tot grote verbazing van veel Britten en Amerikanen, bij wie het nogal ordi overkomt. Ik zeg het zelf ook vaak, maar het Nederlandse ‘schijt’ krijg ik dan weer niet over mijn lippen. Nog erger vind ik het tuttige ‘chips’, waarmee sommige brave moeders nog wel eens willen ‘vloeken’ – zeg dan maar gewoon poep 💩.
Maar ‘shit’ bekt echt lekker, het rolt veel makkelijker je mond uit dan ‘potdorie’ of ‘verdraaid’ en het heeft een minder zware lading dan ‘kut’ of ‘godverdomme’. So shit it is. Dat vond reclamebureau Havas Boondoggle (wat dat betekent? Ik heb werkelijk geen idee) ook en maakte een tamelijk briljante reclame voor Metamucil, een middel tegen darmverstoppingen. Je ziet allerlei keurige en/of hippe types die struikelen, zich stoten of iets uit hun handen laten vallen en dan ‘shit’ roepen. Vervolgens komt de pay-off: ‘Shit is soms gemakkelijker gezegd dan gedaan’. Leuk bedacht.
Een stap verder, een flinke stap mag ik wel zeggen, gaat het Amerikaanse reclamespotje voor Pure for Men, een vezelrijk product dat je darmen ‘schoonhoudt’. Voor een zeer specifieke doelgroep (de bottoms) en ongetwijfeld niet op primetime uitgezonden, maar behoorlijk to the point. We zien twee vrolijke gay-e meneren die er wel zin in hebben. Ze rukken elkaar de kleren van het lijf, maar die éne (de onderste, zeg maar) had Mexicaans gegeten en nou ja, ik ga niet in details treden, maar het werd een vieze boel. Een soort heel stevig Oeps-momentje als het ware. Pure for men to the rescue! Want toen hij dat twee keer per dag ging gebruiken, was het gedaan met de smeerboel en kon zijn vriendje tevreden concluderen: ‘Now he can be a bossy bottom without háving a bossy bottom!’ Die zit.
Ik zal er zelf niet meteen voor naar de winkel lopen, maar het is een verademing dat reclamespotjes over onze lichaamsfuncties of -disfuncties wat reëler worden. Hou toch op met die blauwe inkt voor maandverband, ga weg met die schattige puppies als het om wc-papier gaat, noem voor mijn part incontinente vrouwen zeikwijven in plaats van het over oepsmomentjes te hebben en zeg schaamhaar in plaats van bikinizone. Het is 2016 jandoppie!

schermafbeelding-2016-10-06-om-09-45-05Rood bloot
Ook blote meneertjes, maar in een heel andere context, vinden we op de kalender Red Hot Exposed 2017, waarop twaalf smakelijke jongeheren de schoonheid van hun blote bi….eh rode háár tonen. De Londense fotograaf Thomas Knights was een beetje klaar met het wat bleke en sullige imago dat volgens hem aan roodharige mannen kleefde en besloot ze in hun volle roodharige glorie te fotograferen: freckles and all. Daarvoor trok hij zowat elke kleur uit het beeld, behalve het vlammend rood van het haar. An sich een aardig project, zeker omdat de opbrengst ten goede komt aan een project tegen pesten, maar wat mij betreft wel een beetje tam gefotografeerd. Laat ik het zo zeggen: geen van de heren bewijst een natuurlijke rooie te zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Had van mij best gemogen.

Warm dier
En dan nu iets schattigs, liefs en meisjesachtigs: de Limburgse Nina Führer breit werkelijk de aanbiddelijkste dierensjaals, die zichzelf in de staart bijten. Vosjes, kaketoes, vissen en flamingo’s van zachte merinoswol of kasjmier – ik ben helemaal verliefd! Niet alleen sjaals trouwens, ook tasjes, mutsen en sleutelhangers zijn te koop in haar Etsyshop. Niet héél goedkoop, zo rond de 75 piek, maar dat is eigenlijk geen geld voor iets wat je bij wijze van spreken ook zo aan de muur kunt hangen als objet d’art. Of om zo’n blote rode meneer 😜

En over schattige dieren gesproken, kijk dit leuke vogeltje zich eens uitsloven!