Spring naar de content
bron: Skippingrockslab

Eten we binnenkort water via deze zeewierbubbel?

Er zijn maar weinig dingen zo essentieel voor leven als water. Zelf bestaan we er voor maar liefst 72 procent uit. Logisch dus dat we voortdurend op zoek zijn naar rehydratie. Echter doen we dit op een zeer inefficiënte wijze: door middel van – ironisch genoeg – waterverspillende flesjes te kopen, die bovendien belastend zijn voor het milieu.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Paul Geraedts

Dat moet anders kunnen, en de oplossing ligt misschien in de volgende bizarre manier van verpakken van dit zo ontzettend belangrijke molecuul. Drie designstudenten uit Londen richtten het Skipping Rocks Lab op. Hun eerste product, met de toepasselijke naam Ooho!, doet denken aan beelden van rondzwevende waterbubbels die door astronauten van het ISS opgeslokt worden en in feite is het ook niet meer dan dat.

Membraan van zeewier

Gezien onze aardse zwaartekracht moest er toch het een en ander toegevoegd worden om de consument van de Ohoo! niet met een nat pak op te zadelen. Die toevoeging is er in de vorm van een zeewier-extract, dat een beschermend membraan rond de waterbol (door de makers ook wel ‘blob’ genoemd) vormt. Deze revolutionaire verpakkingsmethode heeft potentieel om onze enorme plasticsoep te verminderen. Voor wie nu het spoor bijster is, is het raadzaam om onderstaande video even te bekijken.

Het artikel gaat verder onder de video.

Crowdfunding

De Ooho! creëert een geheel nieuwe manier van waterconsumptie. De bol ziet er misschien niet zo uit, maar kan gemakkelijk in zijn geheel doorgeslikt worden. Skipping Rocks Lab ziet het als zijn missie om zo weinig mogelijk verpakkingsmiddel te gebruiken, en belooft de mogelijkheden tot massaproductie van de Ooho! te gaan onderzoeken. Momenteel is het bedrijf bezig met een crowdfundingsactie, met als eerste doel om 400.000 Britse ponden bijeen te sprokkelen. Inmiddels zitten ze al op een verdubbeling van dat bedrag. Nu is het voor Skipping Rocks dus zaak om te laten zien dat massaproductie mogelijk is, en dat de Ooho! meer is dan een futuristische hipstergimmick op festivals. We zullen het zien.

Onderwerpen