Spring naar de content
bron: Shutterstock/Beelbewerking HP/De Tijd

Brillenoorlog: opticiens gunnen elkaar het licht in de ogen niet

Ruim 35 jaar na de intrede van Hans Anders in de markt is de prijzenoorlog in de brillenwereld nog in volle gang. Met rechtszaken, agressieve reclamecampagnes en internetwinkels proberen zaken elkaar de loef af te steken in een groeiende markt.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: Ricci Scheldwacht

‘Ik ga naar Aaailuhf,’ galmt de stem van René Froger al een paar maanden dagelijks door de ether. Je hoeft de radio of televisie maar aan te zetten, of daar is de commercial van prijsvechter Eyelove weer: een ‘multi-vocááále bril’ voor 99 euro. Multifocaal, dus een bril voor veraf en dichtbij. Onoverkomelijk voor mensen op een zekere leeftijd wier ogen achteruitgaan zijn en die een leesbril nodig hebben. Zo iemand als René Froger (57) dus.

Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!

Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Om ons te steunen en meer artikelen van en uit HP/De Tijd te lezen, word je vanaf slechts vier euro per maand lid in minder dan een minuut. Voor dat luttele bedrag lees je ook alle stukken uit het maandelijkse magazine digitaal.

Kies een lidmaatschap
Brillen
Beeld:

Sinds begin dit jaar is de Amsterdamse zanger het gezicht van brillenketen Eyelove. Een opmerkelijke keuze, want bij concurrent Pearle fungeert Jan Smit uit Volendam als boegbeeld – weliswaar een stuk jonger, maar eveneens een zanger en net zo’n jongen van het volk.

Is de keuze voor René Froger een reactie op Jan Smit in de oplaaiende strijd op de brillenmarkt?

Het hele artikel leest u op Blendle.
Bent u geïnteresseerd in meer artikelen van
HP/De Tijd? Lees ze hier op onze gloednieuwe app.

Onderwerpen