De nieuwe Dries: ‘Er zit achter dat gebruinde hoofd echt wel meer diepgang, hoor’

Ad Franssen 11 jul 2018 Leven

Zanger Dries Roelvink staat later dit jaar in een bomvol Paradiso. Het is onderdeel van zijn ‘herpositionering’ (‘het mooiste woord dat ik de laatste tijd gehoord heb’) als serieuze artiest, die veel meer kan dan alleen schlagers vertolken. ‘Er wordt makkelijk op mij neergekeken.’

Bij Dries Roelvink is het glas altijd halfvol. Zie ’m eens op een doordeweekse dag in het restaurant van het Amsterdamse Apollohotel zitten glimmen achter een fles witte Bernarduswijn van het landgoed van automagnaat Ben Pon. Scheidingen, opgelicht door managers, foute speculaties, een affaire over een gekochte nummer 1-hit, de vertolker van meezingers als Geen crisis waar Dries is kent een carrière met meer sloten dan zijn voormalige woonplaats Landsmeer. Maar sinds hij in 1985 een talentenjacht won op het Rembrandtplein, geeft de zanger nooit op.

In cafés, feestzalen en bij studentenverenigingen wordt hij op handen gedragen, maar onder collega’s geldt hij als de man die nooit echt heeft weten door te breken, of het moest in 2007 zijn, in die strakke gele zwembroek voor een reclamespotje van de ANWB.

Het hele artikel leest u op Blendle.
Bent u geïnteresseerd in meer artikelen van HP/De Tijd? Lees ze hier in onze gloednieuwe app.

Reageer op artikel:
De nieuwe Dries: ‘Er zit achter dat gebruinde hoofd echt wel meer diepgang, hoor’
Sluiten