
Het succes van online vers
Terwijl veel bedrijven en zzp’ers deze dagen voor steun aankloppen bij de overheid, beleeft de nieuwe online-verssuper Crisp hoogtijdagen. De omzet is sinds het begin van de lockdown verdrievoudigd. Wat is het geheim? En wie gaat er schuil achter dit succes? Op pad met Tom Peeters (36), het energieke boegbeeld van een rebellenclub.

“Ehh... rijdt u maar door, u vindt het vanzelf.”
Het is rustig deze donderdagmiddag bij Food Center Amsterdam, de liefst 23 hectare metende, tussen de Jan van Galenstraat en de Haarlemmerweg in verscholen groothandelsmarkt van waaruit zo’n beetje alle restaurants en winkels in en rond Amsterdam van verswaren worden voorzien. De voedselsector mag dan volgens het kabinet vitaal zijn, de lockdown, die de horeca in het hart treft, laat ook in ‘de buik van de stad’ diepe sporen na.
Paywall
Wilt u dit artikel lezen? Word abonnee, vanaf slechts 5 euro per maand.
Lees onbeperkt premium artikelen met een digitaal abonnement.
Kies een lidmaatschap