Spring naar de content

Gezond en snel afvallen: met deze tips kan het!



Verscheidene mensen kiezen ervoor om een zogenoemde crash dieet te volgen om van wat kilootjes af te komen. Dit is eigenlijk helemaal geen goed idee. Het is namelijk beter om juist op een geleidelijke wijze gewicht te verliezen. Dit is echt een stuk gezonder. Verantwoord afvallen doe je met de onderstaande tips. 

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:

Sla geen maaltijd over

Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!

Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Om ons te steunen en meer artikelen van en uit HP/De Tijd te lezen, word je vanaf slechts vier euro per maand lid in minder dan een minuut. Voor dat luttele bedrag lees je ook alle stukken uit het maandelijkse magazine digitaal.

Kies een lidmaatschap

Per dag moet je beslist zes maaltijden eten. Dit aantal bestaat uit zowel drie hoofdmaaltijden als drie tussendoortjes die uiteraard gezond moeten zijn. Als je er toch voor kiest om een maaltijd over te slaan dan ga hoe dan ook weer beginnen met het snacken. Door op vaste tijdstippen te eten heb je bovendien meer controle over je eetpatroon.

Beweeg een half uur per dag

Naast het gezonder eten is het ook goed om elke dag minstens 30 minuten te bewegen. Hiervoor hoef je niet direct een fitnessabonnement af te sluiten. Bewegen kun je namelijk ook prima combineren met je dagelijkse leven. Zo kun je wat vaker de trap nemen in plaats van de lift. Ook wandelen tijdens de lunchpauze op je werk is mogelijk of pak gewoon de fiets op weg naar je baan.

Neem een stevig ontbijt

Eerder is al genoemd dat je beslist geen maaltijden moet overslaan. Dit geldt dus ook voor het ontbijt, wat wel degelijk de belangrijkste maaltijd van de dag is. Het zet namelijk de verbrandingsmotor in je lichaam aan het werk. Hierdoor is het goed om een stevig ontbijt te nemen, wat bestaat uit volkorenbrood, fruit en wat zuivel. 

Slaap 8 uur per nacht

Gezond eten is dus belangrijk, net zoals het bewegen. Daarnaast moet je ook elke nacht minimaal 8 uur slapen. Als je te weinig slaapt dan zul je uiteraard moe zijn. Hierdoor ga je sneller de snoepkast in. Slaap je te veel? Dan word je lui, waardoor je minder zult bewegen.

Verwacht niet te veel

Deze tips kunnen dus helpen om op een verantwoorde wijze af te vallen. Toch moet je geen wonderen verwachten. Je mag best verwachtingen hebben, maar laat deze niet te hoog zijn. Elke gram die je afvalt is een stapje naar je eindresultaat, naar je doel.