Spring naar de content

Creativiteit is één van de belangrijkste aspecten in 2021 voor ondernemers

Waar u voorheen zo bij de Gamma of een andere speciaalzaak binnen kon stappen werkt dit tegenwoordig totaal anders. Ondernemers dienen creatief te zijn om klanten te helpen en om zelfs bestellingen te genereren.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:

De avondklok brengt extra roet in het eten voor avondwinkels en diverse andere winkels en bezorgservices. Tot slot brengt Chinese New Year nog eens een extra kostenpost met zich mee, doordat 105 afvaarten vanuit Azië richting Europa zijn geannuleerd. De komende 2 maanden zal ook de Nederlandse industrie hier veel hinder van ondervinden. Vele webshops hebben last van al deze macro-ontwikkelingen en zien de kostprijs van een tuinmeubel flink stijgen, en de consument is de dupe hiervan.

Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!

Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Om ons te steunen en meer artikelen van en uit HP/De Tijd te lezen, word je vanaf slechts vier euro per maand lid in minder dan een minuut. Voor dat luttele bedrag lees je ook alle stukken uit het maandelijkse magazine digitaal.

Kies een lidmaatschap

Er ligt sneeuw en heerst ijssel, wat gebeurt er nu met mijn pakket die onderweg is waar ik zoveel baat bij heb? We worden afhankelijk van de online wereld aangezien het overgrote deel van de detailhandel gesloten is. Waar je voorheen nog snel even in de auto kon stappen en langs de winkel kon gaan is het tegenwoordig afwachten tot het moment waarop de koerier voor je deur staat. Bent u op zoek naar een weekendtas heren of een shock absorber sport bh? Dan is het niet altijd zeker wanneer deze precies geleverd worden. Webshops presenteren een optimale oplossing: “besteld voor 22:00 morgen in huis”. Vervolgens ontvangt u een bericht van de bezorgdienst dat u het een dag later ontvangt. Het is door de massale toename van online shoppen niet altijd vanzelfsprekend om deze topservice te kunnen bieden. Een voorbeeld hiervan is de Ikea. Ikea neemt tijdelijk geen bestellingen meer aan, doordat er in een maand tijd meer dan 500 negatieve reviews zijn binnengekomen op de reviewtool Trustpilot. Producten worden niet geleverd en bestellingen worden niet terugbetaald, en ga zo maar door. De druk op webshops neemt enorm toe tijdens de COVID-19 pandemie.

Kennismaking met online shoppen

Sinds de de corona crisis hebben ruim 255.000 inwoners in Nederland kennis gemaakt met online shopping. Deze nieuwe geïnteresseerde klantengroep zorgt op de lange termijn indien je deze aan jouw business bind voor vaste inkomsten. Webwinkels spelen hier slim op in en richten hun shop zo in dat deze zich aanpast aan ieders gepersonaliseerde wensen wat klanten doet terugkeren naar hun shop. 

Convenience van een webshop

Convenience is waar het tegenwoordig allemaal om draait! De eenvoud creëren voor klanten, een klant wil niet te veel energie en tijd spenderen en zo eenvoudig mogelijk hun wens in vervulling brengen. Een winkel met zeer lage drempels was pre-corona al zeer populair. U moet hierbij denken aan de bereikbaarheid, genoeg en eenvoudige parkeermogelijkheden, geen wachtrijen of vreemde aangepaste openingstijden. De winkel die de beste convenience bieden staan aan de top! De shop die maximaal investeert in het creëren van een vlotte en veilige winkelomgeving scoort hoger in omzet.