Spring naar de content

De muts van Peter Plasman, of: Hoe Code Oranje campagne voert op Clubhouse

HP/De Tijd bezocht een campagnebijeenkomst van Code Oranje op de nieuwe internethit Clubhouse. Advocaat Peter Plasman (nummer twee op de lijst) was zowel vragensteller als antwoordgever: “We gaan gewoon een beetje babbelen.”

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: Jelle Brumsen

Kleinere politieke partijen moeten zich schikken in hun lot dat ze minder zendtijd krijgen op de publieke omroep. Om in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen toch contact met de kiezer te krijgen, moeten ze op zoek naar alternatieven. Forum voor Democratie en DENK rijden met respectievelijk een enorme truck en een camper door gebieden die de meesten als buitengebied zouden bestempelen, maar die volgens Baudet allemaal op de route liggen van de ‘zijderoute van vrijheid’.

De meeste splinterpartijen of partijen in de dop hebben hun campagne echter om evidente redenen verlegd naar het internet, waar ze zich tegenwoordig vaak verzamelen op Clubhouse. Deze applicatie bestaat bijna een jaar, maar groeide de afgelopen maanden enorm in populariteit. Elon Musk omarmde de applicatie publiekelijk en China verbood het al snel om politieke redenen; een beproefde combinatie die de laatste jaren al vaker tot successen heeft geleid.

Paywall

Wilt u dit artikel lezen? Word abonnee, vanaf slechts 4 euro per maand.

Lees onbeperkt premium artikelen met een digitaal abonnement.

Kies een lidmaatschap