Spring naar de content

Waarom je SEO zou moeten uitbesteden aan experts

Je hebt een eigen online webshop en wil graag dat jouw producten goed verkopen. Of misschien heb je wel een eigen blogsite, waarmee je beter gevonden wilt worden.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:

Wat de reden ook is, er zijn een aantal motivaties te bedenken waarom je SEO zou moeten uitbesteden aan experts. 

Met een goede SEO-strategie behaal je meer omzet

Nog steeds zijn er bedrijven die SEO zien als een investering waar ze qua omzet maar weinig van terug zien. Niets is echter minder waar! Juist wanneer je meer omzet wilt genereren is het verstandig om in SEO te investeren. Met een goede SEO-strategie kun je namelijk digitaal groeien. Met SEO (ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd) werk je aan de langetermijndoelstellingen voor jouw website en zorg je ervoor dat je hoger geranked wordt in de zoekmachines. Doordat je beter gevonden wordt en meer bezoekers jouw producten ontdekken kun je meer omzet behalen. Met een expert op het gebied van SEO nabij Rotterdam haal je het maximale uit jouw website en kun je jouw website nog winstgevender maken. Meer bezoekers leidt immers tot meer aankopen en dus meer omzet.

Abboneer op een lidmaadschap

Flinke korting op een digitaal jaarabonnement

Sluit nu voordelig een abonnement af en maak kennis met de journalistieke kracht van HP/De Tijd. (Op elk moment opzegbaar.)

Word abonnee

Je scoort hoger in Google en andere zoekmachines

We hebben het hiervoor al kort aangestipt maar een van de belangrijkste redenen om te kiezen voor SEO experts is omdat je online beter vindbaar wordt voor bezoekers. Zoek je via een zoekmachine, dan wordt vrijwel nooit verder geklikt naar pagina twee van de zoekresultaten. Wil je online gevonden worden, dan is het dus essentieel dat jij met jouw bedrijf in die top vijf op de eerste zoekresultatenpagina staat. Als je jouw website ‘seo proof’ laat maken door SEO experts scoor je niet alleen hoger in de zoekresultaten, maar zul je jouw hoge positie in zoekmachines ook langer kunnen blijven behouden. Dit in tegenstelling tot SEA campagnes, die vooral op kortetermijndoelstellingen zijn gericht.

Je leert je doelgroep beter kennen

Een goed SEO-bureau zal altijd zijn strategie kunnen onderbouwen met gedegen vooronderzoek. Zo zal er een zoekwoordenonderzoek gedaan worden en een concurrentie-onderzoek om de concurrentie in kaart te brengen. Daarnaast worden on-site analyses uitgevoerd zodat jij een duidelijk overzicht krijgt van de huidige stand van zaken. Hierdoor leer je niet alleen de markt maar ook jouw doelgroep beter kennen.  Je leert bijvoorbeeld waar bezoekers op zoeken en welke zoektermen ze daarvoor gebruiken. Het zoekgedrag van jouw websitebezoekers wordt hierdoor tevens inzichtelijker gemaakt, wat jou veel waardevolle informatie kan opleveren. 

Met SEO blijf je de concurrentie voor

Voor jouw bedrijf zijn er nog 100 andere. Waarom zou een klant dan juist voor jou moeten kiezen en niet voor de concurrentie? Door SEO toe te passen voor jouw website, zorg je ervoor dat jouw website zichtbaarder wordt. En bovenal: zichtbaarder dan die van jouw concurrentie. Door gebruik te maken van de juiste zoekwoorden en backlinks maak je jouw website makkelijker ‘leesbaar’ voor zoekmachines. Hierdoor zullen zoekmachines je belonen met een hogere ranking, waardoor je makkelijker gevonden wordt dan jouw concurrent, wat voor jou weer resulteert in meer bezoekers.

Met quick wins behaal je direct resultaten

SEO is gericht op de lange termijn en levert vaak pas (op zijn vroegst) na een half jaar resultaten op. Wanneer je echter net start met SEO zal een SEO expert ervoor zorgen dat er al direct quick wins met jouw website behaald kunnen worden. Dit zijn kleine aanpassingen die toch al direct voor verbeteringen op jouw website kunnen zorgen. Zo zie je al meteen resultaten van een SEO optimalisatie.