Spring naar de content
bron: jeremy thomas/unsplash

De leukste promotionele herfstartikelen

De bomen verliezen langzaam hun bladeren, de dagen worden korter en binnenshuis kruipen we weer vaker onder een warm dekentje. Het is herfst. Profiteer van de voordelen die dit seizoen in petto heeft voor jouw bedrijf en organiseer een wervende promotieactie.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:

Combineer dit met promotionele items die perfect passen bij het thema herfst en vergroot zo het succes van je marketing. Ontdek hier de leukste herfstartikelen die te bedrukken zijn met jouw bedrijfslogo, tekst of afbeelding. 

Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!

Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Om ons te steunen en meer artikelen van en uit HP/De Tijd te lezen, word je vanaf slechts vier euro per maand lid in minder dan een minuut. Voor dat luttele bedrag lees je ook alle stukken uit het maandelijkse magazine digitaal.

Kies een lidmaatschap

Give-away ideeën voor de herfst


In de herfst veranderen de weersomstandigheden, de scholen beginnen weer en de herfstvakantie vindt plaats. Dit seizoen biedt iedere ondernemer nieuwe kansen om zaken te doen middels promotionele artikelen. De meeste mensen vinden het namelijk ontzettend leuk om een gratis artikel te ontvangen. Met name praktische spullen zijn erg populair. Geef je herfstcampagne een boost met de onderstaande weggevers: 

  • Paraplu’s. Een paraplu met een opdruk van jouw reclame is onmisbaar als er een regenbui valt. Paraplu’s zijn in vele uitvoeringen en kleuren verkrijgbaar. Voorbeelden zijn: opvouwbare paraplu’s, stormparaplu’s en golfparaplu’s.
  • USB sticks. Een gepersonaliseerde USB-stick is een fantastisch weggevertje voor scholieren, studenten en werknemers. Na de zomervakantie gaat iedereen immers weer naar school of het werk. Zo’n stick is erg handig voor het opslaan en uitwisselen van huiswerk, opdrachten en allerlei andere bestanden. 
  • Lunchboxen. Ook een lunchbox is een product dat perfect past bij een nieuw schooljaar. Valt de schoolgaande jeugd onder jouw doelgroep? Dan kun je met bedrukte lunchboxen prachtig inhaken met reclame voor jouw merk.
  • Fleecedekens. Bedrukte fleecedekens zijn erg populaire relatiegeschenken in de herfst en de winter. Ze bieden warmte en comfort als het koud is. Je slaat ze gemakkelijk om je heen als je thuis op de bank zit. 
  • Thermosbekers. In de herfst dalen de temperaturen. Mensen krijgen hierdoor weer behoefte aan een fijne thermosbeker om onderweg een warme drank mee te nemen. Velen zullen de beker dagelijks gebruiken, dus jouw bedrukking is lekker vaak in beeld.
  • Zadelhoesjes. Nederland is een fietsland bij uitstek. In de herfst valt er vaker regen en dan is een zadelhoesje erg handig om je fietszadel droog te houden. Laat jouw reclame er op drukken en creëer zo een voordelige give-away die een echte blikvanger is.
  • Gereedschap. In het najaar is het tijd voor allerlei klussen in huis en in de tuin. Veel mensen storten zich op het schilderwerk in hun woning, snoeiwerk aan het groen en de oogst in hun moestuin. Speel hier op in door gereedschapsets, tuingereedschap en tuinhandschoenen te bedrukken met jouw reclameboodschap. 
  • Sporttassen. Allerlei sporten gaan in de herfst weer van start. Dit geldt met name voor teamsporten, maar ook voor individuele sporten die je in groepsverband kunt volgen. Stimuleer het enthousiasme van de sporters door promotionele sporttassen te koppelen aan jouw reclamecampagne.
  • Kookgerei. Als de dagen weer koeler worden, zijn we graag meer binnenshuis. Gezellig tafelen met je favoriete herfstgerechten hoort daarbij. Je speelt hierop in door kookgerei in jouw huisstijl weg te geven bij de verkoop van jouw producten. 

Weggevers voor het herfstseizoen in je marketingstrategie


Hoe zorg je dat je de vruchten plukt van bovenstaande ideeën voor seizoensgebonden promotieartikelen? Je wilt immers je omzet een boost geven. Give-aways zullen je merkbekendheid en het aantal fans van jouw bedrijf laten groeien. Dit is precies wat je nodig hebt om meer klanten en een hogere afzet te krijgen. Voor het beste resultaat is het belangrijk dat je strategisch omgaat met het aanbieden van weggevers. Maak slimme combinaties. Vraag (potentiële) klanten bijvoorbeeld om zich aan te melden voor je klantenkaart en gebruik de give-away als stimulans. Verder is het erg lonend om weggevers met jouw opdruk te koppelen aan een speciale aanbieding van jouw producten en diensten. Hiermee maak je jouw aanbod tijdelijk extra aantrekkelijk. 

Organiseer promotieacties met je give-away op social media


In de herfst zitten mensen weer vaker binnen en spenderen ze meer tijd op social media. Denk dus eens aan het organiseren van een prijsvraag op social media. Dit werkt goed als je deze combineert met een leuk promotioneel herfstartikel als attentie voor de deelnemers. Maak deelname extra aantrekkelijk door je prijsvraag in de vorm van een geinige game te gieten. Stimuleer deelnemers om de link naar het spel te delen met hun vrienden en verhoog hiermee het bereik van je actie. Ook het organiseren van een fotowedstrijd rondom het thema herfst is zeer effectief. Vraag je volgers op facebook bijvoorbeeld om foto’s te maken en online te delen waarbij ze jouw product of relatieartikel gebruiken.