Spring naar de content
bron: pexels

Doorgroeien met behulp van online marketing

Online marketing is een vakgebied dat de afgelopen jaren enorm is gaan groeien. Bedrijven kiezen er steeds vaker voor om hun producten af te zetten via online kanalen. De concurrentie neemt toe. Tegenwoordig moet je als bedrijf enorm je best doen om op te vallen. Veel bedrijven maken gebruik van online marketing om onder andere naamsbekendheid te creëren, bovenaan in Google terecht te komen en om meer conversies te genereren. 

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:

Wat is online marketing?

Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!

Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Om ons te steunen en meer artikelen van en uit HP/De Tijd te lezen, word je vanaf slechts vier euro per maand lid in minder dan een minuut. Voor dat luttele bedrag lees je ook alle stukken uit het maandelijkse magazine digitaal.

Kies een lidmaatschap

Wat houdt online marketing nou eigenlijk in? Online marketing zijn alle marketingactiviteiten die plaatsvinden op online kanalen. Online marketing is erg breed. Er zijn veel verschillende soorten marketingactiviteiten. Hierbij kan je onder andere denken aan: zoekmachine adverteren (SEA), zoekmachine optimalisatie (SEO), inbound marketing, social media adverteren, conversie optimalisatie, display & video adverteren en een webanalyse. Al deze online marketingactiviteiten zullen ervoor zorgen dat jouw bedrijf een groei door kan maken en dat bedrijfsdoelen gehaald kunnen worden. Veel bedrijven maken tegenwoordig gebruik van social media adverteren. Dit houdt in dat producten of diensten via social media worden gepromoot. Op bijvoorbeeld Facebook en Instagram kunnen artikelen worden geplaatst om zo de producten of diensten onder de aandacht te brengen. Daarnaast zijn zoekmachine adverteren en zoekmachine optimalisatie bekende online marketingactiviteiten. Bij zoekmachine adverteren (SEA) worden er advertenties geplaatst in de betaalde zoekresultaten van Google, het gaat hierbij dus om betaalde zoekresultaten. Bij zoekmachine optimalisatie (SEO) is er  daarentegen sprake van niet-betaalde zoekresultaten. Het doel van zoekmachine optimalisatie is om organische zoekmachine resultaten te verkrijgen. Hierbij is het van belang dat jouw organisatie bovenaan in de organische zoekresultaten terecht komt. Online marketing vergt veel kennis en ervaring. Een online marketing bureau heeft veel kennis en ervaring op het gebied van online marketing. Zij kunnen jou helpen met online marketingactiviteiten! 

Zelf doen of uitbesteden? 

Als je een eigen bedrijf hebt ben je meestal ontzettend druk met het runnen van je bedrijf. Het is logisch dat je soms helemaal geen tijd hebt om bezig te zijn met online marketing. Ook kan het zo zijn dat je er nog geen ervaring mee hebt of dat je geen kennis over dit vakgebied bezit. Wellicht kunnen jouw medewerkers de online marketingactiviteiten uitvoeren, maar ook zij hebben vaak te maken met een drukke planning. Het inschakelen van een online marketingbureau is dan een optie! Een online marketing bureau is gespecialiseerd in alle zaken die te maken hebben met online marketing. Zij hebben veel kennis en doen ervaring op uit de praktijk. Een online marketing bureau kan helpen om jouw bedrijfsdoelen te behalen. Zij kunnen ervoor zorgen dat jij concurrentievoordeel kan behalen, dit kunnen ze bereiken door jouw website te optimaliseren. Er vinden veel veranderingen plaats op het gebied van online marketing. Het is in deze tijd belangrijk dat je veel aandacht besteed aan online marketing. Een online marketing bureau heeft alle tijd en aandacht om jou te kunnen helpen! Kies jij ervoor om zelf online marketingactiviteiten uit te voeren? Of kies je ervoor om de online marketingactiviteiten uit te besteden?