Spring naar de content

Succesvol jouw bedrijf promoten doe je zo: 7 tips

Als je een eigen bedrijf start, dan is het van groot belang dat je dit op de juiste manier aanpakt. Zichtbaar zijn en blijven is een uitdaging, maar wel eentje die je aan moet gaan. Doe je dit niet dan zullen potentiële klanten jou niet vinden en is er dus geen werk voor jouw bedrijf. Wij geven je in dit artikel 7 tips om jouw bedrijf te promoten. Want, niets doen is geen optie!

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:

Tip 1: Gebruik alle communicatiekanalen die je voorhanden hebt
Tegenwoordig zijn er heel veel (online) communicatiekanalen waar ook jij met jouw bedrijf volop aanwezig moet zijn. Deel regelmatig updates over jouw bedrijf en zorg dat alle diensten die je aanbiedt inzichtelijk zijn. Als het aankomt op offline aanwezig zijn, dan kun je op verschillende plekken (bijvoorbeeld op een netwerkevent) jouw visitekaartjes geven aan de mensen die je hebt gesproken. Deze ontwerp je gemakkelijk zelf in een programma als Canva (of je laat ze door iemand ontwerpen) en vervolgens kun je ze af laten drukken bij Drukbedrijf.

Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!

Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Word met één click op de doneerknop donateur en steun daarmee de onafhankelijke journalistiek van HP/De Tijd.

Doneren

Tip 2: Zorg voor een nette en overzichtelijke website
Een nette en overzichtelijke website is een must. Potentiële opdrachtgevers moeten in één oogopslag kunnen zien waar ze bijvoorbeeld jouw diensten kunnen vinden. Zorg dat de website niet te druk is en dat deze past bij wat je aanbiedt. Heb je een praktijk met betrekking tot rouwverwerking, dan past een hele kleurrijke website met allemaal vrolijke foto’s bijvoorbeeld niet echt. Zorg ervoor dat het duidelijk is wie je bent en wat je doet. 

Tip 3: Onderhoud het contact met oude klanten
Het is van groot belang dat je het contact onderhoudt met oude klanten. Zeker als een samenwerking succesvol is geweest wil je kijken of een nieuwe samenwerking voor jullie beiden interessant kan zijn. Ga eens bij ze langs, stuur een mail of klim in de telefoon om te vragen hoe het met ze gaat, sinds de laatste keer dat je ze hebt gesproken. Je houdt op deze manier de relatie goed en warm en je vergroot de kans op een nieuwe opdracht.

Tip 4: Acties voor vaste klanten
Heb je een periode dat het wat rustiger is qua opdrachten, zorg dan dat je een speciale actie voor jouw vaste klanten aan kunt bieden. Bied bijvoorbeeld een kortingsactie aan, zodat het (nog) aantrekkelijker wordt om van jouw diensten gebruik te maken. Je kunt deze actie ook via de ouderwetse post naar jouw klanten sturen. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld flyers laten drukken

Tip 5: Iets extra’s bij elke offerte
Maak altijd iedere offerte persoonlijk(er) door er een extra aan toe te voegen, welke past bij de opdracht of het project waar deze voor is. Op deze manier laat je zien dat je echt een meerwaarde kunt zijn voor jouw opdrachtgever. Je zet als het ware een statement waarin je laat zien waar jij en je bedrijf voor staan. 

Tip 6: Suggesties moeten altijd welkom zijn
Evalueer de projecten en/of opdrachten die zijn afgerond altijd met jouw opdrachtgever. Sta open voor feedback en suggesties, want hier leer je alleen maar van. Openheid naar elkaar is erg belangrijk en jullie kunnen dit beiden meenemen naar een volgend project of een volgende opdracht. 

Tip 7: LinkedIn is tegenwoordig erg belangrijk
Om een professional uitstraling te hebben is het van belang dat je jouw LinkedIn profiel op orde hebt. Laat jouw persoonlijke boodschap doorschemeren, maar skip de kinder- en vakantiefoto’s. In de ideale situatie beheer je een bedrijfsprofiel en een persoonlijk profiel. Plaats regelmatig updates en link met nieuwe relaties om het zo succesvol mogelijk te maken voor jezelf.