Spring naar de content

Relatiegeschenken: vergroot je zichtbaarheid met het juiste geschenk

Heb jij weleens een bedrukte waterfles, bedrukte pen, notitieboekje of ander geschenk met logo ontvangen?

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:

Hoogstwaarschijnlijk is het antwoord op deze vraag ‘Ja!’. En dat is ook niet zo gek, want relatiegeschenken worden tot op de dag van vandaag veelvuldig ingezet door bedrijven. Bedrijven geven deze geschenken niet voor niets weg. Het grootste doel van het inzetten van een relatiegeschenk is dat de ontvanger van het geschenk vaker aan je denkt en uiteindelijk voor jou kiest om mee samen te werken. Maar hoe vergroot je die kans? Benieuwd naar het antwoord? Lees dan zeker verder!

Naamsbekendheid dankzij een (her)bruikbaar relatiegeschenk

Het geven van relatiegeschenken heeft verschillende doelen. Een belangrijk doel van het geven van een relatiegeschenk is natuurlijk dat je in gedachten blijft. Maar hoe zorg je daarvoor? Simpel: kies voor een bruikbaar relatiegeschenk. Een bruikbaar geschenk houdt in dat deze meerdere malen te gebruiken is en daardoor op meerdere momenten gebruikt kan worden. Een goed voorbeeld van bruikbare relatiegeschenken zijn o.a. de Dopper, notitieboekjes en katoenen tassen. Doordat deze relatiegeschenken op verschillende momenten en/of vaker op de dag gebruikt kunnen worden, ziet de ontvanger van het geschenk jouw (merk)naam en logo voorbij komen. Grote kas dus dat de ontvanger dus vaker aan jouw bedrijf denkt.

Maar dit is niet het enige voordeel van een bruikbaar relatiegeschenk. Een bruikbaar relatiegeschenk is namelijk ook beter voor het milieu, doordat deze langer meegaat en herbruikbaar is. Nog meer reden dus om voor een bruikbaar relatiegeschenk te gaan, want duurzaamheid wordt steeds belangrijker. Ook op het gebied van relatiegeschenken. Goede voorbeelden van duurzame relatiegeschenken zijn bijvoorbeeld uitwisbare notitieboekjes, katoenen Fairtrade tassen. Laat deze duurzame relatiegeschenken bedrukken en je hebt het perfecte geschenk om jouw bedrijf duurzaam te promoten.

Hoe kies je het juiste relatiegeschenk?

Als het om relatiegeschenken gaat is de keuze enorm. Maar waar ga je dan precies voor? Als je op zoek gaat naar een passend relatiegeschenk is het belangrijk om 2 factoren in gedachten te houden, namelijk:

– Het relatiegeschenk moet bij het bedrijf (en de uitstraling) passen;
– Het relatiegeschenk moet aansluiten bij de doelgroep.

Dit klinkt misschien heel logisch, maar niets is minder waar. Je kunt bij het weggeven van een relatiegeschenk de plank namelijk behoorlijk misslaan.

Voorbeelden van relatiegeschenken

Hoe moet het dan wel? Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat er bij jouw bedrijf of organisatie past. Laat bijvoorbeeld als sportschool voor je leden een mooie waterfles bedrukken. Zo maak je je leden blij met een bruikbaar, maar vooral verkoelend cadeau en maak je direct reclame. Win-win situatie!

Geef je een cadeau weg vanuit een bedrijf die zich richt op duurzaamheid? Kies er dan voor om een duurzaam relatiegeschenk te geven. Op deze manier sluit het relatiegeschenk goed aan op de waarde van jouw bedrijf of organisatie.

Wil je als reisorganisatie een leuk relatiegeschenk weggeven? Dan is bijvoorbeeld een kleine reiskoffer of reistas met logo een leuk cadeau. Op deze manier maak je jouw klanten blij en maak je direct zichtbaar reclame. 

Relatiegeschenken bedrukken

Ben je op zoek naar een leuk relatiegeschenk maar kan je niets bedenken of heb je geen idee wat goed past bij jouw bedrijf of doelgroep? Neem dan eens een kijkje op de website van Greengiving. Greengiving heeft een ruim assortiment duurzame relatiegeschenken welke je kunt laten bedrukken met jouw bedrijfsnaam, logo of tekst. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met één van de specialisten van Greengiving. Onze specialisten helpen je graag met het vinden van het juiste geschenk voor jouw bedrijf of onderneming.