Spring naar de content

Wat kan een online marketing bureau voor jou als ondernemer betekenen

Een online marketing bureau neemt alle vormen omtrent online marketing over van zijn klanten.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:

Elk bureau heeft daarin zijn eigen specialiteiten of werkt samen met specialisten op verschillende gebieden. Het is dan ook ontzettend belangrijk om van te voren te bepalen wat jij wil bereiken met het inschakelen van een online marketing bureau. Je wil immers gebruik maken van de specialisten die bij het marketing bureau werken en niet van generalisten. Een generalist heeft basiskennis over veel verschillende onderdelen. Een specialist weet veel over één specifiek onderwerp. Doordat steeds meer bedrijven online gaan ondernemen is het belangrijk om online marketing goed geregeld te hebben.

Wat is online marketing
Online marketing wordt ook wel internet marketing genoemd en is een verzamelnaam voor alle verschillende marketingvormen die zich online afspelen. Je kunt hierbij dus aan ontzettend veel verschillende onderdelen van het online ondernemen denken zoals; online adverteren, affiliate marketing, SEO & SEA optimalisatie en social media. Het doel van online marketing is het promoten van jouw producten of diensten via het internet. Een online markering specialist kan jou helpen met het opzetten van een goede online marketingstrategie en de uitvoering hiervan.

Abboneer op een lidmaadschap

Flinke korting op een digitaal jaarabonnement

Sluit nu voordelig een abonnement af en maak kennis met de journalistieke kracht van HP/De Tijd. (Op elk moment opzegbaar.)

Word abonnee

Welke werkzaamheden voert een online marketingbureau uit
Zoals hierboven al even kort benoemd zijn er verschillende vormen van online marketing. Een professioneel marketing bureau kan jouw helpen met het toepassen van de volgende strategieën:

–       Online adverteren; wanneer jij snel meer potentiële klanten wil bereiken en meer sales wil genereren is online adverteren the way to go. Een online marketingbureau kan je helpen met het opzetten van campagnes via bijvoorbeeld Google Ads. Voordat een campagne opgezet wordt, is het belangrijk om zoekwoorden onderzoek te doen. Je moet immers eerst weten waar potentiële klanten op zoeken voordat ze bij jouw producten of diensten terecht komen. Hoewel je moet investeren in het opzetten van campagnes leveren ze in de meeste gevallen altijd meer geld op dan dat ze kosten.

–       Zoekmachinemarketing is een van de krachtigste vormen van online marketing. Om sales te kunnen genereren moet je immers vindbaar zijn op het web. Door jouw website te optimaliseren kunnen steeds meer potentiële klanten de weg naar jouw producten of diensten vinden. De drie belangrijkste aspecten van zoekmachinemarketing zijn; content, linkbuilding en techniek.

–       Affiliate marketing; binnen de affiliate marketing heb je twee kanten, de publisher en de merchant. De merchant is de partij die producten of diensten aanbiedt via zijn of haar platform. In ruil daarvoor wordt er commissie uitgekeerd door de publisher op elke gegenereerde lead. Zo levert het voor beide partijen iets op.

–       Contentmarketing; hierbij staat het creëren en blijven optimaliseren van content centraal. Je zorgt ervoor dat er nieuwe interessante content op de website verschijnt en dat oude content geoptimaliseerd wordt. Door jouw bezoekers van voldoende informatie te voorzien creëer je nieuwe ingangen naar jouw website.

–       Social media marketing; wanneer je als ondernemer niks doet met social media laat je ontzettend veel kansen liggen. Via social media kun je namelijk een enorm grote groep mensen bereiken. Je kunt jouw naamsbekendheid vergroten en meer sales genereren. Door het opzetten van social media campagnes kun je een enorm bereik realiseren. Social media kanalen zoals Instagram of Facebook zijn op het moment de grootste platforms qua bereik en zijn daardoor moeilijk te overtreffen. 

Waarom een online marketing bureau inschakelen
Je zou er als onderneming natuurlijk ook voor kunnen kiezen om zelf aan de slag te gaan met online marketing. Hier zitten echter wel een aantal nadelen aan. Buiten het feit dat hier ontzettend veel tijd in gaat zitten, heb je in de meeste gevallen de expertise die een marketingbureau heeft niet. In het ergste geval stop je dus ontzettend veel uren én geld in online marketing zonder resultaat. Het inschakelen van een professioneel bureau zorgt voor de beste resultaten doordat de medewerkers gespecialiseerd zijn in dit vakgebied. Er bestaan natuurlijk niet voor niets online marketing bureaus!

Hoe vind je een bureau dat bij jou past
Om de beste resultaten te kunnen behalen is het belangrijk om te kiezen voor het juiste online marketing bureau. Maar hoe weet je welk bureau het beste bij jouw wensen past? Bij het uitkiezen van een geschikt online marketing bureau kun je altijd kijken naar resultaten dat het bureau in het verleden behaald heeft. Dit geeft een duidelijk beeld van de kwaliteiten van het bedrijf en waar hun expertise ligt. Daarnaast is de klik die je met een bedrijf of persoon hebt ook altijd ontzettend belangrijk. Een prettige samenwerking is een succesvolle samenwerking!