Spring naar de content
bron: sire

SIRE: Stichting Infantiele Reclame

Uit onderzoek van SIRE (Stichting Ideële Reclame) blijkt dat een ruime meerderheid van de Nederlanders de afgelopen vijf jaar minder hoopvol is geworden. Daarom start deze week een nieuwe campagne over 'hoop in een ingewikkelde tijd vol somberte en een wereld uit evenwicht'. Wie bedenkt deze ellende, vraagt Tessa Sparreboom zich af.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Tessa Sparreboom

De Stichting Ideële Reclame wil dat Nederlanders hoopvoller worden. Zo willen we allemaal weleens wat. Ik wil bijvoorbeeld niet als kleuter worden aangesproken en toch hangen er nu overal in het land posters met daarop de tekst ‘Vind je lichtpuntje en durf te hopen’.

Het is precies wat de natie nodig heeft: een campagne die ons toeschreeuwt dat we gewoon niet depressief moeten zijn. Maar waar we die lichtpuntjes – ‘kleine sprankjes hoop, die je keer op keer de kracht en energie geven om door te gaan’ – kunnen vinden vertelt het verhaal dan weer niet, want ze zijn ‘persoonlijk en voor iedereen anders’. Voor wie echt met de handen in het haar zit heeft SIRE wel een aantal tips.

Paywall

Wilt u dit artikel lezen? Word abonnee, vanaf slechts 5 euro per maand.

Lees onbeperkt premium artikelen met een digitaal abonnement.

Kies een lidmaatschap