Spring naar de content

Zakelijke magazines drukken: is dat nog van deze tijd?

Door de groeiende dominantie van digitale media, wordt steeds vaker de vraag gesteld of drukwerk nog wel van deze tijd is.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:

Zeker wanneer het gaat om zakelijk drukwerk zoals een magazine. Want is het drukken van zo’n zakelijk blad nog van deze tijd? Ons antwoord is volmondig ja. Juist in de digitale wereld blijft een gedrukt magazine een krachtig instrument voor bedrijven om de aandacht van de doelgroep vast te grijpen en te behouden. Op welke manier jij als bedrijf nog steeds kunt profiteren van een tastbaar, gedrukt magazine lees je hier. 

Authenticiteit van magazines

Bedrijven die nog kiezen voor magazines drukken profiteren van een tastbaar en authentiek middel. De impact hiervan is door de digitale media moeilijk te evenaren. Het aanraken van pagina’s, het ruiken van de inkt en het omslaan van glanzende foto’s – het draagt allemaal bij aan een authentieke ervaring die een stuk beter zal blijven hangen bij de lezer in vergelijking met online promotie. 

Abboneer op een lidmaadschap

Flinke korting op een digitaal jaarabonnement

Sluit nu voordelig een abonnement af en maak kennis met de journalistieke kracht van HP/De Tijd. (Op elk moment opzegbaar.)

Word abonnee

Het tastbare aspect van dit traditionele middel helpt bedrijven dan ook altijd nog om zich te (blijven) onderscheiden in een digitale wereld. Niet voor niets dat veel grote corporate bedrijven zich blijven vasthouden aan een prachtig bedrijfsmagazine. Ook als je dit nog nooit hebt laten drukken, kan het als bedrijf een slimme zet zijn om een fysiek zakelijk magazine toe te voegen aan de marketingmix.

Specifieke targeting mogelijk

Door de groei van online marketing houden bedrijven zich steeds meer bezig met specifieke targeting. Oftewel, de specifieke benadering van hun doelgroep. Vaak gaat dit via online advertenties, maar zo’n gedrukt magazine stelt bedrijven óók in staat om gericht te communiceren met hun doelgroep. 

Zo’n magazine kan namelijk alle specifieke inhoud bevatten die aansluit bij de interesses en behoeften van de lezers. Door het uit te delen aan je doelgroep bereik je niet alleen een breed publiek, maar ook een publiek dat daadwerkelijk geïnteresseerd is in wat het bedrijf te bieden heeft. Het is een krachtig hulpmiddel om jouw boodschap op maat te maken voor verschillende segmenten binnen de doelmarkt. 

Langdurig effect

Een gedrukt magazine heeft geen last van de snelle informatietoevoer van het internet. Waar digitale promotie binnen no-time weer is verdwenen door de vele content die hier wordt aangeboden, heeft een gedrukt magazine een veel langduriger effect. 

Zo’n mooi blad wordt bewaard, kan gedeeld worden en wordt gelezen op een moment dat de lezer het beste uitkomt. Eigenlijk fungeert het ook een beetje als een tastbaar visitekaartje voor jouw bedrijf.  Zorg er daarom voor dat de inhoud van het magazine niet te tijdsgebonden is. Zo blijft het ook nog lang na de publicatiedatum relevant. 

Versterking van de branding

Zo’n mooi opgemaakt magazine draagt ook bij aan de branding van een bedrijf. De visuele aspecten bieden de gelegenheid voor een professionele presentatie voor verschillende soorten informatie. Met een doordachte lay-out die aansluiten op andere uitingen van het bedrijf, kan het magazine jouw bedrijf op een esthetische manier presenteren. Hiermee kan een aantrekkelijk ontworpen magazine het imago van uw bedrijf versterken door de professionaliteit die het uitstraalt.

Stimuleer betrokkenheid

Met goede content kan zo’n bedrijfsmagazine ook de betrokkenheid van de doelgroep vergroten. Interessante verhalen en interactieve elementen in het blad kunnen de lezers namelijk aanmoedigen om meer tijd te besteden aan jouw merk. 

Deze verhoogde betrokkenheid kan niet alleen resulteren in meer naamsbekendheid, maar kan ook de band tussen het bedrijf en de doelgroep versterken. Iedereen kent wel de fysieke magazines van grote supermarktketens die mensen mee naar huis nemen en vervolgens alle interessante recepten hieruit bundelen.  Deze interactieve werking verhoogt de betrokkenheid en kan ook voor jouw merk een krachtige aanvulling zijn. 

Al met zorgt een gedrukt magazine voor een onderscheidende en authentieke manier om met jouw doelgroep te communiceren. Hiermee benader je als bedrijf een gerichte doelgroep, kun je langdurige impact realiseren en kan het de branding en merkimago versterken. Kortom, magazines drukken zorgt nog altijd voor een blijvende en belangrijke impact in deze digitale wereld.