Den Bosch
Voor de hockeysters van Den Bosch is het de zestiende keer in achttien jaar tijd dat ze landskampioen zijn geworden. De ploeg van coach Raoul Ehren versloeg zaterdag op eigen veld SCHC met 2-0. Donderdag won Den Bosch al met 2-1 in Bilthoven, na verlenging.
Na tien minuten opende topscorer Maartje Paumen vanuit de tweede strafcorner de score voor Den Bosch. Beide ploegen kregen daarna kansen, maar het was in de 63e minuut Lieke Hulsen die vanuit een pass van Margot van Geffen de beslissende treffer maakte.






