Spring naar de content

De Confettigeneratie aan zet

Deze week ligt een speciale editie van HP/De Tijd in de winkels. Gemaakt voor en door de jeugd van tegenwoordig. Die jeugd wordt ook wel de Confettigeneratie genoemd. Ze denken in kansen en zijn creatief en veelzijdig.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Redactie

Negentien studenten van de Postacademische Dagbladopleiding Journalistiek aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam hebben zich ingezet om een heel nummer van HP/De Tijd te vullen met artikelen over de Confettigeneratie.

Deze generatie denkt in kansen en eet van alle wallen mee, denkt docent PDOJ Hans Maas. “De voorhoede van de nieuwe generatie houdt wel degelijk ook van diepgang, is nieuwsgierig naar kernvragen en wil die veelzijdig beschieten (= confetti), maar vooral in alle rust proberen te laten beantwoorden.” Na vijf maanden hard werken was het dan zover: een editie vol met interviews met en beschouwingen over deze creatieve en veelzijdige generatie.

(Lees verder onder de foto.)

De twee tijdelijke hoofdredacteuren Onno Sinke (l.) en Dorinde Meuzelaar (r.) vonden het geen gemakkelijke klus, maar ‘wel een heel leuke’. “Het resultaat biedt een kijkje in de tijdgeest waarvan we zelf het product zijn. Zonder navelstaarderij, maar wel betrokken.”

De speciale editie van HP/De Tijd, met onder meer de Top 25 van de Confettigeneratie (op 2: [[popup file=”2010-06/lauren2.jpg” description=”Lauren Verster” align=”inline” ]]) en een reportage over seks op school anno 2010, ligt vanaf vandaag in de winkels.

Onderwerpen