Spring naar de content

Het confectieprofiel

U wilt graag door een potentiële partner als origineel worden gezien, maar uit de meest voorkomende zinsnedes uit e-Matching-advertenties van de laatste drie jaar komt een verrassend uniform profiel naar voren:

Gepubliceerd op:
Geschreven door: Redactie

Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!

Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Om ons te steunen en meer artikelen van en uit HP/De Tijd te lezen, word je vanaf slechts vier euro per maand lid in minder dan een minuut. Voor dat luttele bedrag lees je ook alle stukken uit het maandelijkse magazine digitaal.

Kies een lidmaatschap

Een paar jaar geleden was u nog empatisch. Of empathies. Of emphatisch: de schrijfwijze verschilde nogal. Nu bent u vooral spiritueel, maar niet zweverig, dat wilt u wel even gezegd hebben. Optimistisch bent u ook: bij u is het glas altijd half vol.

Uw favoriete film is The Shawshank Redemption. Amélie kan u trouwens ook makkelijk vijf keer zien. Uw favoriete boeken zijn De vliegeraar, De schaduw van de wind, Het leven van Pi en, vooruit, alles van Paulo Coelho.

U houdt van sporten, reizen, koken, uit eten gaan, een bioscoopje of een terrasje pikken.

U bent een bourgondisch type, al zegt u het zelf. Een ondernemend type ook, u bent dol op stedentripjes, maar u kunt ook best een avond op de bank hangen (dvd’tje, wijntje…). Maar een couch potato bent u beslist niet. U heeft humor en dat zoekt u ook in uw partner. Humor is belangrijk, meent u, hoewel u een serieus gesprek ook beslist niet uit de weg gaat.

U vindt het moeilijk over uzelf te schrijven, zo in een paar woorden. Waar het op neerkomt: eigenlijk heeft u een prima leventje, met uw vrienden (vrienden zijn belangrijk), maar u mist toch dat ene. Die ene. Die een verzorgd uiterlijk heeft, hoewel het natuurlijk om het innerlijk gaat, en die u vrij laat in gebondenheid. Een aanvulling graag, geen invulling. Maar eigenlijk bent u niet zo van de eisenlijstjes. Alles staat of valt natuurlijk met de beroemde click, eh, clic, klick, klik…