Vlees eten is slecht voor het milieu, de gezondheid en het dierenwelzijn. Dat blijkt wel uit de praktijken in het slachthuis in Tielt. Toch weigert de Nederlandse overheid dit vooralsnog te ontmoedigen.
Veel Nederlanders zijn ervan overtuigd dat ze gezond eten. Dat is een illusie. De eetgewoonten van de gemiddelde Nederlander zijn ongezond, verspillend en schadelijk voor het milieu. Dat bleek begin dit jaar weer uit een rapport van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). De belangrijkste boodschap: we eten nog steeds te veel vlees.?
Te veel vlees? Maar er is in Nederland toch veel veranderd wat de vleesconsumptie betreft?


