Spring naar de content
bron: Pexels/ Expect Best

De televisie draait door!

Televisieland is in beweging. Er is steeds meer concurrentie (Youtube, Netflix, de sociale media), de reclameopbrengsten nemen af en mensen willen programma’s op hun eigen tijd zien. Volgens programmamaker en tv-deskundige Bert van der Veer slaan traditionele televisiezenders terug met hun eigen streamingdiensten, vlogkanalen en een grotere nadruk op live.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door De Redactie

In 1989 werd de publieke omroep opgeschrikt. Jarenlang was het monster buiten de deur gehouden, maar nu was het er dan toch: commerciële televisie. Desondanks bleef het overzichtelijk: RTL en later SBS harkten het reclamegeld binnen, de publieke omroep herstelde zich en dan had je nog wat zenders onder de afstandsbediening. Zo zag het er eigenlijk ook nog uit toen de Nederlandse televisie in 2001 vijftig jaar bestond. We zitten hier gezellig en we zitten hier oké…

Internet, dat sinds ongeveer 1996 opgang deed, hadden we toen al. Google was nog in opmars. Facebook zou in 2004 opgericht worden en Twitter in 2006. Vervolgens kon geen Tomtom de veranderingen in het medialandschap nog bijhouden. We kregen ook nog Instagram en Snapchat en Youtube…

Maar geen oorlog zonder slachtoffers.

Het hele artikel leest u op Blendle.
Bent u geïnteresseerd in meer artikelen van
HP/De Tijd? Lees ze hier op onze gloednieuwe app.