Spring naar de content

Leesminuten

Hoe gaat het toch met DAG, de gratis krant van PCM en KPN die inmiddels vijf maanden bestaat? Niet zo best, vermoedt Jan Dijkgraaf, ex-hoofdredacteur van Metro.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door De Redactie

DAG is een gadgetkrant. En gadgets zijn maar heel even leuk.”
 DAG bevat veel beeld en weinig tekst, hetgeen nrc.next-columnist Jan Blokker in mei deed sneren dat de nieuwe krant ‘een nieuwsmedium voor zéér zwakbegaafden’ is. Dijkgraaf spreekt van ‘internet op papier’. “Wat moet je daarmee als je al internet hébt? Daarbij zijn de supermarkten van Albert Heijn het belangrijkste verspreidingskanaal. Dat zijn geen jongerenhotspots, terwijl DAG door zijn vorm bovenal een jongerenkrant is.”

DAG-hoofdredacteur Bob Witman erkent dat zijn krant ‘nog bezig is zichzelf uit te vinden’ en ‘meer advertenties kan gebruiken’, maar stelt dat DAG op de lezersmarkt wel degelijk succesvol is. “Inderdaad blijven er in Albert Heijns in Amsterdam weleens kranten liggen, maar buiten de hoofdstad zijn ze snel weg. En ach, dat de hoogbejaarde Jan Blokker onze krant niet goed vindt, vind ik geen slecht teken.”

Paywall

Wilt u dit artikel lezen? Word abonnee, vanaf slechts 5 euro per maand.

Lees onbeperkt premium artikelen met een digitaal abonnement.

Kies een lidmaatschap