Spring naar de content

HP/De Tijd: Spraakmakend origineel & prikkelend scherp

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:

Waarheidsvinding, transparantie en het controleren van de macht staan bij ons hoog in het vaandel. Dagelijks dienen we op onze website nieuwsverhalen en scoops, scherpe meningen in columns, longreads, mondaine essays, openhartige interviews en wervelende achtergrondreportages op. Niet alleen over prangende kwesties in de landspolitiek en daarbuiten, ook over actuele trends en ontwikkelingen op het gebied van mens & maatschappij, milieu & klimaat, kunst, cultuur en media, eten & stijl en wat verder ter tafel komt. De stukken verschijnen zowel op onze site als in ons prachtig vormgegeven maandelijkse magazine; samen vormen ze het platform van HP/De Tijd. Sinds maart 2022 opereren wij als zelfstandige en volledig onafhankelijke titel.

Kernwaarden
Transparant, Onafhankelijk, Spraakmakend, Betrouwbaar, Scherp en bij de tijd, Origineel, Prikkelend, Ambachtelijk, Goed geschreven, Humor.

Het merk
Het iconische merk HP/De Tijd is in september 1990 ontstaan uit het samengaan van opinieweekblad Haagse Post en het weekblad De Tijd. In 2003 baarde HP/De Tijd opzien door het publiceren van een vierdelige reeks interviews met prinses Margarita en haar toenmalige echtgenoot Edwin de Roy van Zuydewijn. In 2006 publiceerde HP/De Tijd tevens het eerste interview met Alicia de Bielefeld, de oudste van de twee buitenechtelijke dochters van prins Bernhard. In 2012 is HP/De Tijd een maandblad geworden. Vanaf februari 2014 staat HP/De Tijd onder het redactionele leiderschap van Tom Kellerhuis. Hij werd in 2017 genomineerd als Hoofdredacteur van het Jaar. Sinds 2022 is de HP/De Tijd ondergebracht in Stichting Het Vrije Woord en daardoor geheel zelfstandig.

Abboneer op een lidmaadschap

Flinke korting op een digitaal jaarabonnement

Sluit nu voordelig een abonnement af en maak kennis met de journalistieke kracht van HP/De Tijd. (Op elk moment opzegbaar.)

Word abonnee

Redactionele formule
HP/De Tijd volgt de actuele ontwikkelingen in de politiek, economie, cultuur, wetenschap, technologie, sport en media, en houdt een vinger aan de pols van de samenleving. Het merk verbindt zich niet aan welke politieke of maatschappelijke beweging dan ook, maar bericht altijd onafhankelijk, scherpzinnig en waar kan met humor. HP/De Tijd is hét opinieblad voor de hoogopgeleide, vrijdenkende Nederlander met smaak en gevoel voor humor. Al ruim dertig jaar opinie die je pakt.

HP/De Tijd werkt samen met auteurs van naam. Want we gaan niet voor minder. Nieuwsgierig naar deze indrukwekkende lijst? Bekijk hem hier.

Redactionele pijlers
De redactionele pijlers zijn: politiek, maatschappij, cultuur, en media.

De lezers
Zowel mannen (60%) als vrouwen (40%) lezen HP/De Tijd. Zij zijn 35 jaar of ouder en hoog welstandig. Kritische verdiepingszoekers (they don’t take it for granted) met een eigentijdse instelling en een enorme informatiebehoefte. Er is een sterke affiniteit met nieuwe (maatschappelijke) ontwikkelingen, reizen, kunst & cultuur, literatuur, mode en woon- en interieurtrends en gezondheid. Behalve cultuurliefhebbers en kritische wereldburgers zijn HP/De Tijd– lezers levensgenieters met een bovengemiddeld bestedingspatroon. Waarden als zelfontplooiing en beleving staan hierbij op de voorgrond. De lezers van HP/De Tijd maken intensief gebruik van zowel nieuwe als oude media. De lezer van HP/De Tijd en hpdetijd.nl is kortom een hoogopgeleide en mondaine bon vivant van 35 jaar of ouder met een brede maatschappelijke interesse en een grote culturele belangstelling. Hij/zij woont vaak in grootstedelijk gebied, is hoogopgeleid, heeft een bovengemiddeld inkomen en werkt meestal in een leidende posities. Hij/zij houdt ervan zijn of haar mening te scherpen en doet mee aan het maatschappelijk, wetenschappelijk, cultureel en politiek debat. Hij/zij wil up-to-date geïnformeerd worden over actuele en brede maatschappelijke kwesties over duurzaamheid en klimaat, binnen- en buitenlandse politiek, die het nieuws en de waan van de dag overstijgen. Hij/zij is een opinieleider, is daarnaast maatschappelijk betrokken, en volgt ontwikkelingen en trends op alle gebieden op de voet. Hij/zij wil weten welke boeken, films, voorstellingen en muziek hij of zij moet lezen, zien of luisteren. Hij/zij reist veel, dat zijn ook de momenten dat HP/De Tijd mee gaat.

Algemene informatie

Website: www.hpdetijd.nl
Social meda: Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram.
Nieuwsbrief: Verschijnt 3 x per week, op dinsdag-, donderdag- en zaterdagochtend
Uitgegeven door: Stichting Het Vrije Woord
Bezoek- en postadres: Herengracht 613, 1017 CE Amsterdam
Advertentie-exploitatie: Zadkine Media
+31 (0)10 436 9124
[email protected]
Verschijningsfrequentie: 10 x per jaar
Verkoop adviesprijs: Reguliere editie € 8,95, dubbelnummers € 9,95
Oplage: Totaal verspreide oplage: 20.048 exemplaren, totaal betaalde oplage: 19.392 exemplaren
Bereik print: 129.000 mannen en vrouwen (2023)
Website: 240.000 unieke bezoekers en 310.000 unieke pageviews per maand (2023)
Nieuwsbrief: Wekelijks ruim 10.000 abonnees die 3 keer per week een nieuwsbrief ontvangen (2023)
Socials: Facebook 25.000 volgers, Twitter 49.000 volgers, Instagram 4000 volgers (2023)
Reserveringstermijn: 5 weken voor verschijnen
Annuleringstermijn: 6 weken voor verschijnen (contract blijft gehandhaafd), schriftelijk bij accountmanager
Optieverval datum: 6 weken voor verschijnen
Algemene voorwaarden: Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel.

Tarieven en formaten print, tarieven en formaten digitaal en verschijningsdata 2024

Tarieven en formaten print

(Losse prijs per plaatsing in euro’s, exclusief btw en productiekosten)

Formaat 

1/1: 3200, specials: 2250
1/2: 1850, specials: 1300
1/3: 1300, specials: 900
1/4: 1050, specials: 725
2/1: 6400, specials: 4500

Toeslagen

Openingsspread: 25%
Cover 4: 25%
Closing spread: 25%
Advertorial: 10% (Bij deze vorm wordt aangegeven dat het om een advertorial gaat. Plaatsing advertorials altijd na goedkeuring redactie.)

Formaten bladspiegel, aflopend (BXH)

2/1 pagina: 2 x 1/1 pagina (spread)
1/1 pagina: 215 x 285 mm
1/2 pagina staand: 107 x 285 mm
1/2 pagina liggend: 215 x 142 mm
1/3 pagina staand: 71 x 285 mm
1/4 pagina: 107 x 142 mm

Zetspiegel (BXH)

1/1 pagina: Bij aflopende advertenties: teksten op zetspiegel of minimaal 5 mm uit de afsnede alswel 3 mm overvul rondom.

Aanleveren

Neem voor meer informatie en het aanleveren van de advertenties contact op met Zadkine Media.

Tarieven en formaten online

Posities, formaat en tarief CPM/FIXED

Run of Network (RON)

IAB Klein: Rectangle, leaderboard:
6 CPM
IAB Groot: Billboard, half page ad: 10 CPM
IAB Richmedia: Super header, billboard + skins: 14 CPM
Native: Autonative, social native: 12 CPM
Video: Outstream, OVX header: 12 CPM
Richmedia: Transformer, mobile takeover: 14 CPM

Advertorial: maximaal 500 woorden tekst. Afbeelding minimaal 670 x 340 pixels. 1750 FIXED/MND.

Nieuwsbrief rectangle: +- 10 woorden koptekst, +- 50 woorden tekst, 1 UTM link. Afbeelding minimaal 670 x 340 pixels. 300 FIXED/WK
Nieuwsbrief advertorial: +- 10 woorden koptekst, +- 50 woorden tekst, 1 UTM link. Afbeelding minimaal 670 x 340 pixels. 350 FIXED/WK

Verschijningsdata 2024

Editie 2: 30 januari, advertenties uiterlijk aanleveren: 12 januari
Editie 3: 27 februari, advertenties uiterlijk aanleveren: 9 februari
Editie 4: 26 maart, advertenties uiterlijk aanleveren: 8 maart
Editie 5: 23 april, advertenties uiterlijk aanleveren: 5 april
Editie 6: 28 mei, advertenties uiterlijk aanleveren: 10 mei 
Editie 7/8: 25 juni, advertenties uiterlijk aanleveren: 7 juni
Editie 9: 27 augustus, advertenties uiterlijk aanleveren: 9 augustus 
Editie 10: 1 oktober, advertenties uiterlijk aanleveren: 13 september
Editie 11: 29 oktober, advertenties uiterlijk aanleveren: 11 oktober
Editie 12/01: 3 december, advertenties uiterlijk aanleveren: 15 november