Youp & NRC maken anti-helpdesktijdschrift

niek stolker 4 nov 2010 Cultuur

Voor de tweede keer maakt Youp van ‘t Hek een eigen blad. Ging glossy YOUP uit 2007 vooral over kerst vieren bij de Borsato’tjes, teennagels knippen en mens-erger-je-nieten met Paul van Vliet, zijn volgende blad gaat De Help heten. Volgens partner-in-crime NRC Handelsblad bevat het ‘vrolijke magazine’ naast cartoons en columns een selectie uit ruim 6000 mails met lachwekkende helpdesk-ervaringen. Volgens critici kan de cabaretier alle publiciteit gebruiken: “Zijn Carré-shows zijn nog niet uitverkocht.”

Sinds Van ‘t Hek twee weken terug een vrolijke oorlog aankondigde tegen T-Mobile en andere klantenservices van grote bedrijven, staat hij in het middelpunt van de belangstelling.

Niet iedereen vertrouwt zijn motieven. “Pauw & Witteman en Radio 1 nodigden hem uit,” aldus Nieuwe Revu in zijn nieuwste nummer: “Zelfs Engelse, Duitse en Belgische media tonen interesse en binnen twee weken heeft hij er ruim 15.000 Twitter-volgers bij. Aandacht die hij goed kan gebruiken. Want in tegenstelling tot het verleden is zijn show waarmee hij zes weken in Carré staat nog niet uitverkocht.”
[[image file=”2010-11/schermafbeelding_2010-11-04_om_3.40.06_pm.png” align=”inline” ]]

Reageer op artikel:
Youp & NRC maken anti-helpdesktijdschrift
Sluiten