Spring naar de content

Slim: commercial Bol.com speelt op humoristische wijze in op Zwarte Pietendiscussie

Bol.com opereert onder de slogan ‘De winkel van ons allemaal’. De webwinkel is bovendien eigendom van Ahold, het moederbedrijf van grootgrutter Albert Heijn.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: De Redactie

Met Sinterklaas voor de deur is het dan lastig manoeuvreren met het oog op de Zwarte Pietendiscussie. Albert Heijn kondigde aan Zwarte Piet uit de reclame-uitingen te zullen weren (maar heus: het deed Zwarte Piet niet (NIET) in de ban), maar het kwaad was al geschied: een oproep tot een boycot/de roe/de zak viel Appie ten deel.

Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!

Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Om ons te steunen en meer artikelen van en uit HP/De Tijd te lezen, word je vanaf slechts vier euro per maand lid in minder dan een minuut. Voor dat luttele bedrag lees je ook alle stukken uit het maandelijkse magazine digitaal.

Kies een lidmaatschap

Bol.com lijkt het nu slimmer aan te pakken. Hoewel in onderstaande commercial van de in september als beste website van Nederland gekroonde online winkel alleen Sinterklaas is te zien, wordt toch op humoristische wijze ingespeeld op de Zwarte Pietendiscussie. Ahold heeft blijkbaar zijn lesje geleerd van Albert Heijn.