Spring naar de content
bron: anp

Heeft de biosuper zijn beste tijd gehad?

Terwijl de verkoop van biologische producten in supermarkten in korte tijd flink is gestegen, hebben biospeciaalzaken het zwaar – het grootstedelijke Marqt, dat mikte op de hedendaagse yup, voorop. Is er nog toekomst voor een super met idealen? ‘Bij Albert Heijn is een biologische paprika gewoon een product, voor ons en onze klanten is het een manier van leven.’

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Jan Smit

Een eerlijke, verantwoorde supermarktketen. Met verse streekproducten. Gezond en duurzaam, maar bovenal lekker. Voor de cultural creative, de grootstedelijke, geëngageerde klant met een goed inkomen die is geïnteresseerd in cultuur en natuur en liever leest dan tv kijkt.

Toen Quirijn Bolle en Meike Beeren in 2008 aan de Overtoom in Amsterdam hun eerste Marqt-winkel openden, hadden ze hun doelgroep scherp op het netvlies.

Paywall

Wilt u dit artikel lezen? Word abonnee, vanaf slechts 5 euro per maand.

Lees onbeperkt premium artikelen met een digitaal abonnement.

Kies een lidmaatschap