Spring naar de content
bron: pieter pot

Joechei! Verpakkingsvrij!

Vanuit een industrieterrein in Heinenoord klimt een bijzondere nieuwkomer omhoog in ons overvolle supermarktlandschap: Pieter Pot. Deze verpakkingsvrije online supermarkt is een publieksmagneet op sociale media en groeit zó snel dat de oprichters, Jouri Schoemaker en Martijn Bijmolt, het amper kunnen bijbenen. ‘Er staan veertigduizend mensen op de wachtlijst om klant te worden.’

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: Hans van Willigenburg

In contact komen met een van de oprichters van Pieter Pot is een dingetje. Nou ja, voor iemand van een zekere leeftijd die gewend is een bedrijf te bellen en zich door een woud van communicatiefunctionarissen heen te slaan. Het goede nieuws bij Pieter Pot is dat zo’n woud niet bestaat. En het nog betere nieuws is dat het bedrijf op de eigen website weliswaar geen telefoonnummer geplaatst heeft, maar wel aankondigt dat als je het juiste venster invult, bijvoorbeeld met een persvraag, je gedurende de werkweek binnen vierentwintig uur antwoord kunt verwachten. En, warempel, dat blijkt te kloppen. 

Op maandagochtend krijg ik inderdaad, heel laagdrempelig, een mailtje van ene Lotte (geen achternaam), dat begint met ‘Dank je wel voor je berichtje!’ Om te vervolgen: “Ik stuur het door aan de juiste persoon. Bij wederzijdse interesse zal er vanzelf contact met je worden opgenomen. Fijne dag!” Niet veel later ben ik doorgedrongen tot de tweekoppige bedrijfsleiding van Pieter Pot. Er ploft een mailtje van een van de twee oprichters, Jouri, in mijn mailbox. “Dank voor je enthousiaste mail,” opent hij. “Superleuk om te horen dat je aan ons dacht! Daar maak ik natuurlijk graag tijd voor.” Terug scrollend door het mailverkeer geniet ik nog het meest van Lottes subtiele afsluiter – ‘Met onverpakte groetjes’. Een standaardformulering, neem ik aan, die concernbreed is ingeburgerd. En die mogelijk het niet onaardige niveau van marketingcommunicatie illustreert van dit piepjonge bedrijf.

Paywall

Wilt u dit artikel lezen? Word abonnee, vanaf slechts 5 euro per maand.

Lees onbeperkt premium artikelen met een digitaal abonnement.

Kies een lidmaatschap