Spring naar de content

Consumenten zijn advertentie-moe: zijn online advertenties nog wel effectief?

De tsunami aan online advertenties in de afgelopen jaren heeft de consument moe gemaakt.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:

Consumenten worden steeds kritischer door de overvloed aan advertenties waarmee ze dagelijks online worden geconfronteerd. Dit zorgt ervoor dat veel advertenties als storend, opdringerig of irrelevant worden ervaren, denk hierbij aan het onderbreken van een gebruikerservaring door een pop-up of automatisch spelende video. Als marketeer is het van belang om relevante, niet-opdringerige en boeiende advertenties te maken en daarbij te streven naar een positieve gebruikerservaring. 

Daarnaast is de jacht naar first-party data geopend en is het meten van een marketingactie steeds lastiger aan het worden door alle veranderingen online. Er moet gewerkt worden aan de customer lifetime value, waarbij het binden van de klant een belangrijk onderdeel is. Hoe bouw jij een vertrouwensband op met de doelgroep en zorg je ervoor dat jouw bedrijf/merk elke dag onder de aandacht komt?

Abboneer op een lidmaadschap

Flinke korting op een digitaal jaarabonnement

Sluit nu voordelig een abonnement af en maak kennis met de journalistieke kracht van HP/De Tijd. (Op elk moment opzegbaar.)

Word abonnee

Trayler.nl heeft hier de oplossing voor, namelijk Trailermade Advertising. Trailermade Advertising maakt het mogelijk om landelijk of internationaal zichtbaar te zijn op trailers van transportbedrijven. Met de inzet van deze Moving Billboards ben je elke dag zichtbaar bij een enorme doelgroep en bouw je op een positieve manier aan het merk.

Waarom jouw bedrijf een sterk merk moet hebben:

Merken zorgen namelijk voor meer omzet en winst. Door het feit dat consumenten eerder geneigd zijn om te kiezen voor merken die ze kennen en vertrouwen zijn ze ook sneller geneigd om terug te komen. Je doelgroep voelt zich verbonden met het merk en is sneller geneigd om herhaalaankopen te doen. Daarnaast in een competitieve markt onderscheidt een sterk merk zich van andere spelers en geniet het de voorkeur van de doelgroep wat weer zorgt voor een hogere afzet = meer omzet. 

Je wil juist een emotie/verhaal overbrengen bij jouw doelgroep om hier uiteindelijk langdurig meer aankopen uit te realiseren. Dit is een proces waar je als bedrijf doorheen moet en vertrouwen in moet hebben. 

  • Wees creatief en ludiek, probeer je doelgroep telkens weer te verrassen en te inspireren.
  • Consistentie, blijf voor een lange periode een duidelijke koers varen met je merkidentiteit en boodschap.
  • Innoveer, ga mee met de ontwikkelingen in de markt maar blijf bij de basis.

Moving Billboards meenemen in de marketingmix

Er is geen one-size-fits-all “ideale” marketingmix. Voor de marketeer is het elk jaar een puzzel om de ideale combinatie te vinden waarbij verschillende marketinginstrumenten elkaar weer ondersteunen. De moving billboards van Trayler kunnen daarbij een spin in het web zijn en bieden marketeers vele extra voordelen.

  • Herhaling

Jouw Moving Billboards rijden meerdere jaren rond en spreken elke dag een miljoenen enorme potentiële doelgroep aan. Hiermee realiseer je continuïteit in je marketingmix. Daarbij realiseren de vrachtwagens veel contactmomenten en gaat de herkenning vergroot worden. Uit onderzoek moet je merk 7 keer onder de aandacht zijn geweest om onthouden te worden.

  • Focus op lichte gebruikers

Door elke dag een miljoenen kijkers publiek aan te spreken, gaat het marktaandeel vergroot worden. Het is de bedoeling dat ook lichte gebruikers de overstap maken naar jouw product en uiteindelijk blijven hangen. 

  • Impact beeld

Door op de enorme trailer het logo, slogan en bedrijfsnaam te vermelden gaat de herkenbaarheid vergroot worden. Daarnaast valt zo’n vrachtwagen niet weg-te-zappen of om-te-slaan en komt het “onbewust” binnen bij de doelgroep.

  • “Eigen vrachtwagen”

Het hebben van een “eigen” vrachtwagen geeft vertrouwen aan de consument en we zijn immers sneller geneigd om te kiezen voor een product of dienst waar we een goed gevoel bij krijgen. Daarnaast is het een vorm van niet-opdringerige reclame.

  • Ludiek: 

De associatie “eigen” vrachtwagens of “huh hoe komen ze aan hun eigen vrachtwagen?” In beide gevallen ludieke marketing. Daarnaast kan je de vrachtwagen gebruiken voor content, ondersteuning bij beurzen of personeelsfeesten en gaat er veel meer merkbeleving gecreëerd worden door alle reacties die je krijgt. 

Moving Billboards brengt jou als marketeer nog veel meer voordelen:

  • Geografische dekking:

De moving billboards kunnen wij voor jou op specifieke gebieden targeten. Zo kan jij je richten op specifieke steden, regio’s of zelf distributie, afhankelijk van de doelgroep en marketingdoelstelling. Op deze manier kunnen we de juiste doelgroep bereiken op het juiste moment. 

  • Mobiele merkbeleving:

Het is mogelijk om jouw vrachtwagens op elke locatie neer te zetten. Hierdoor kan je de merkbeleving vergroten door aanwezig te zijn bij evenementen, beurzen of andere drukbezochte plaatsen. Door interactie te creëren met jouw doelgroep op verschillende plaatsen creëer je een positieve merkassociatie. 

  • Verkeersdrukte Nederland:

Het verkeer op de Nederlandse wegen neemt weer toe. Volgens KiM leggen we dit jaar zelfs weer meer kilometers af dan voorgaande jaren waarmee het niveau van het wegverkeer in heel 2022 boven het pre-covid niveau van 2019 uitkomt. Dit betekent voor jou als marketeer een groter bereik. 

Moving billboards van Trayler.nl bieden organisaties een effectieve manier om merkconsistentie te bevorderen. Door gebruik te maken van mobiele reclameborden bereik je een groot publiek en heb je impactvolle visuele communicatie waarbij de herkenning vergroot wordt bij de doelgroep. Het is daarom belangrijk om consistent te zijn in zowel visuele elementen als boodschappen om een sterke merkidentiteit te creëren.Met inmiddels meer dan 150 vrachtwagens en samenwerkend met vooraanstaande merken als XXL Nutrition, EasyToys en Metabo timmert Trayler.nl stevig aan de weg.