Lieve marketeers, een bepaalde groep eren met een dag is geen creatieve stunt. Het is hooguit irritant

Vandaag op de mail: ‘De FNV heeft oktober 2011 uitgeroepen tot maand van het onzekere werk. Bijna drie miljoen mensen werken met een tijdelijk contract, als uitzendkracht of als oproepkracht. Ze verkeren daardoor regelmatig in onzekerheid over hun werk en inkomen en krijgen moeilijker een hypotheek.’ Een goede reden, zo dunkt de FNV, om deze mensen dus maar een ‘maand’ te geven. Zo krijgen ze even wat extra aandacht.
Maar daarmee slaat de FNV de plank mis.

De ‘onzekere werkers’ worden zo helemaal niet speciaal, maar hoogstens een van de velen.
Oktober is namelijk ook:
de Maand van de Geschiedenis,
de Maand van de Duurzame stad,
de Maand van het Pelgrimeren,
de Maand van de Collage,
de Maand van de Energiebesparing,
de Maand van de Borstkanker
en de Maand van het Friese boek.

Daarnaast faciliteert oktober (we hebben zomaar even wat voor u bij elkaar gegoogled):
de Dag van de Smaak van het varken,
Wereld Ei Dag,
Internationale Dag van het Handen Wassen (zaterdag!),
Internationale Dag van de Plattelandsvrouw (ook zaterdag!),
de Dag van de Leraar,
de Dag van de Stilte,
de Dag van de Geweldloosheid,
de Week van Kwaliteitsmanagement,
de Dag van de Palliatieve zorg,
Wereld Psioriasisdag
de Dag van het VMBO,
de Week van de Smaak,
de Dag van de Dialoog,
de Dag van het Licht,
de Dag van de Ouderen,
de Dag van de Stage,
de Dag van het Persoonsgebonden Budget,
de Dag van de Klassieke muziek,
de Week van de Toegankelijkheid,
de Dag van de Psychische gezondheid,
de Dag van de Dialoog,
de Dag van de Openbare ruimte,
de Dag van het Veilig werken,
de Dag van de H-yoga,
de Dag van de Behandelaars,
en, niet te vergeten: de Dag van Mens en Maatschappij!

Zat uw dag er niet tussen? Google nog even verder, dan komt u hem onvermijdelijk tegen.

Lieve marketeers, een bepaalde groep eren met een dag is geen creatieve stunt. Het is hooguit irritant.

Meer leuke content? Like ons op Facebook

karen geurtsen