Spring naar de content

Zo verpest je een romantisch uitje tijdens Valentijn

Boze singles die er vandaag op hameren dat Valentijnsdag een commerciëel feest is, enkel bedoeld om geld uit de zakken te kloppen van naïeve verliefde stelletjes, moeten vooral verder lezen.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Frank Verhoef

Onze Nederlandse singles kunnen nog wel iets opsteken van de creativiteit van Chinese singles, die niet alleen klagen over Valentijnsdag, maar die vervolgens ook actie ondernemen tegen die commerciële onzin waar vooral bedrijven die rozen en knuffelbeertjes verkopen profijt van hebben.

Een Chinese single bedacht een simpel plannetje om de invasie van al die stelletjes die op Valentijnsdag naar een romantische film in de bioscoop gaan te voorkomen. Hij riep alle singles op om kaartjes te reserveren voor de oneven stoelen in de bioscopen zodat verliefde stelletjes niet de kans zouden krijgen om naast elkaar te gaan zitten.

Met succes. Eigenlijk was het bedoeld als een grapje, maar de Xintiandi-bioscoop in Shanghai is bijvoorbeeld op die manier ‘overgenomen’ door singles die het romantische uitje van andere proberen te verpesten. Zie ook onderstaand plaatje van de plattegrond van de bioscoop in de grootste stad van China:

bioscoop
(plaatje via: Chinasmack)

De anonieme man achter het protest wilde verder niet te veel vertellen over zijn actie, behalve dat de verkering met zijn vriendin vorig jaar is uitgegaan en dat hij hoopt dat verliefde stelletjes zijn ludieke actie begrijpen. Overigens, en dat is dan wel weer een probleem voor iedereen die een gruwelijke hekel heeft aan tortelduifjesgedrag, de bioscoopzaal zit straks vol singles die ongetwijfeld hopen dat ze er de liefde van hun leven tegenkomen.