IJsjesreclames meest bekeken op Youtube

Twee ijsjes, een auto, een bh, een biertje, twee telefoonproviders, een vakantiehuisje en twee zomerhits. Dat is de toptien van meest bekeken Nederlandse commercials op Youtube. Grote winnaar dit jaar is Ola Cornetto, met een vrouwenversierende teddybeer in de hoofdrol. De reclame werd bijna één miljoen keer bekeken. Ook de zomerse reclamecampagne van Albert Heijn is succesvol, zowel Hamburgers met korting als Lalala Pasta staan in de top tien.

Ook in andere landen werd de ranglijst opgemaakt. In Engeland werd bijvoorbeeld het dansende Britse koningshuis bijna 25 miljoen keer bekeken, terwijl in Amerika een spectaculaire schoenenreclame meer dan 13 miljoen keer bekeken werd. De nummer drie van Nederland, de Volkswagenreclame met het Star Wars jongetje, werd wereldwijd 42 miljoen keer bekeken.

Muziek blijft het voornaamste component voor een succesvolle reclame. Zo werd de commercial van de dansende hamsters (Kia) razend populair in de Verenigde Staten door de populaire hit Party Rock Anthem van LMFAO. Ook in Nederland lijkt dat de basis voor succes. Zo gebruikte Heineken een nummer van The Asteroids en was in de Grolsch reclame een nummer van Rigby te horen.

Meer leuke content? Like ons op Facebook

matthijs prinzen