Spring naar de content

WK-onderzoek: nóg irritanter dan reclame? De voor-, na- en tussenbeschouwingen

Zelfs wanneer u als voetbalhater deze tips ter harte neemt kunt u niet om de WK-inhakers heen. Ook in de onderzoekswereld wordt er natuurlijk op ingesprongen.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: De Redactie

Zo weten we dankzij Maurice de Hond dat 54 procent van de mensen die ‘doorgaans kijken naar sportprogramma’s op tv’ tijdens dit WK ‘een groot deel van de wedstrijden’ gaat bekijken.  En we weten ook dat 1 procent van de mensen die ‘zo min mogelijk naar sportprogramma’s op tv kijkt’ denkt dat Italië wereldkampioen wordt. Echt enorm bedankt Maurice!

Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!

Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Om ons te steunen en meer artikelen van en uit HP/De Tijd te lezen, word je vanaf slechts vier euro per maand lid in minder dan een minuut. Voor dat luttele bedrag lees je ook alle stukken uit het maandelijkse magazine digitaal.

Kies een lidmaatschap

Maar hoe irritant de juichpakkenreclames ook zijn, uit onderzoek van Eén Vandaag blijkt dat we ons nog meer storen aan die eeuwigdurende voetbalbeschouwingen (‘we’ zijn in dit geval 1585 jongeren, maar zijn we niet allen jong geweest?). 43 procent kan de ‘deskundigen’ wel schieten, waar het reclamegeweld op 38 procent blijft steken. Voor uw begrip: Nederland speelt vanavond om 21.00 uur, de NOS begint om 19.55 met de voorbeschouwing – los van alle berichtgeving op de speciaal ingerichte WK tv- en radiokanalen.

Dat moet toch pijnlijk zijn voor de NOS-presentatoren en -analisten, om een grotere ergernis te zijn dan Roy Donders met z’n juichpakken.