Spring naar de content
bron: Fishlove

Gaat deze campagne over overbevissing of publiciteitsgeilheid?

Alexandra Besuijen neemt wekelijks de wereld voor mode en trends kritisch onder de loep. Deze week bespreekt ze gepimpte chocoladepiemels, de mossel van Yolanthe en een kerstvideo van Elton John.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: Alexandra Besuijen

Pimp je piemol…

Hebben jullie dat wel eens? Dat je denkt: stop de wereld, ik wil eraf? Ik had het laatst toen ik in mijn inbox een bericht vond over chocoladepiemels pimpen. Chocoladewát? Piemels. Die je kan pimpen. Ik kan het niet mooier maken dan het is. Er was een workshop piemels pimpen geweest en die was zó’n succes, dat de workshopmevrouw nu kant-en-klare pimppakketten aanbood. Binnen 24 uur had ze tweeduizend (!) bestellingen! Je ziet die giebelende kortpittigen voor je…

My fukking God! Hoe diep kun je zinken. En dan zijn ze ook nog eens massief, dus je moet niet breken maar zuigen. Om het nóg leuker te maken. Dus. Ik wil er NU af!

…Of hang hem om je nek

En het kan nog gekker: voor dik 700 euro kan je een echte YSL PenisKetting  aanschaffen van koper. Bij een sexshop op de Wallen zou je het verwachten, niet bij een deftig modehuis. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

En het kan nóg nog gekker. Bij de Duitse webwinkel muschmusch.com kun je miniatuurpenissen, vulva’s, borsten en anussen kopen als ketting, sleutelhanger of voor aan de muur. Verkrijgbaar in ‘natuur’, goud- of zilverkleur.

Ze dragen namen als Goldene Spalte (een gouden vulva), Busenfreunde, Long Dong Silver of Anuschka. Om die laatste naam moet ik toch wel erg lachen! Je zal toch maar een anusje kado krijgen! Dat geeft weer een heel andere lading aan het woord kerststerretje.

En als je liever een kopie hebt van je eigen pielemuis of poepgaatje, kan dat ook. Gewoon een foto opsturen. Ik ben blij dat ik daar niet op de postkamer werk…

muschmusch.com

De mossel van YolantheStel je bent BN’er – of wat daar voor doorgaat – en je bent al een tijdje niet meer in de belangstelling geweest. Dan belt een of ander goed doel voor een postercampagne. Of je in je blote mossel met een vis op de foto wil. Tegen overbevissing van de Noordzee.  “Want die kutvissers vissen de hele zee leeg!”

Dan ga je niet even informatie inwinnen om te kijken of dat klopt, maar je trekt meteen je broek uit blijkbaar.

Zo kwam ngo’tje Our Fish aan modellen als Tygo Gernandt, Rutger Hauer en Yolanthe Sneijder-Caubau, die, dat moet gezegd, uiterst kunstzinnig werden gefotografeerd in blote kont met vis. Ik weet niet of ze er geld voor kregen, maar publiciteit in elk geval te over.

Bron: Stop de overbevissing – Fishlove

Mooi, zou je denken, ware het niet dat de zogenaamde overbevissing op de Noordzee allang gedebunkt is. O.a. door de universiteit van Wageningen, waar wetenschappers – jeweetwel, mensen die ervoor doorgeleerd hebben – constateren dat het juist heel goed gaat met de vis! Ook NRC Handelsblad kwam in de rubriek NRC Checkt tot dezelfde conclusie: er zat nog nooit zoveel vis in de Noordzee!

Dus waar hebben we het eigenlijk over? Over overbevissing of publiciteitsgeilheid? O ja en Yolanthe: als je dan toch aan zo’n campagne meedoet, haal dan even je menukaart van je restaurant op Ibiza offline. Want zo maak je jezelf nog ongeloofwaardiger dan je al was….

En dan nog

Gewoon omdat het kan, de fijne kerstvideo van Elton John voor de Britse warenhuisketen John Lewis. Ik hou van die man ???

Onderwerpen