CDA-strateeg legt uit: TWITTEREN DOE JE ZO

[[image file=”2011-02/schermafbeelding-2011-02-07-om-12.28.43-pm.png” align=”inline” ]]
Wat moet een politicus doen om succesvol campagne te voeren en via Twitter extra stemmen te krijgen? Was vaak je handen, tweet VEEL IN HOOFDLETTERS en verander morgen niet van mening!

In het laatste nummer van Bestuursforum, het maandblad voor CDA-politici in gemeente, provincie en waterschap, geeft stafmedewerker marketing Herman de Vries advies hoe ze meer stemmen kunnen vergaren via Twitter. De Vries heeft maar liefst 162 volgers en komt met een aantal toptips. Gaan we!

“Belangrijk is dat je je tweets afwisselt. Mensen scannen de tweets. Zet daarom wat je belangrijk vindt in hoofdletters.” Wat in praktijk meestal leidt tot irritatie en een block. Niet echt gunstig voor je aantal volgers, lijkt ons.

“Wat je online doet, blijft lang vindbaar en wordt onderdeel van je ‘merkhistorie’. Wat je vandaag deelt, post of tweet moet je morgen ook ondersteunen.” Is dit niet al enige tijd bekend? Al jarenlang?

Maar wacht! Er staat nog meer scherp advies in het CDA-blad!

Media-adviseur P.Huijsman heeft een advies voor alle CDA-politici. Was eerst je handen voordat je met een journalist praat. Dat leidt namelijk tot een betere voorbereiding, wat de sleutel is tot mediasucces. “Verontschuldig je tegenover de journalist die je na afloop van een bijeenkomst aanklampt: Ik moet even mijn handen wassen. Ben zo terug.”
 
Dit soort adviezen beloven veel goeds voor de verkiezingen.

Suna Floret