Zijn Android-gebruikers couch potatoes, hersendood en armlastig?

Vaste lezers weten het: ik ben een schaamteloze Apple-adept, sinds 1979, mijn eerste Apple II. Ook in tijden van tegenspoed – daarvan kende Apple er vele – bleef ik fan. Net als van Ajax.

In toenemende mate moet ik me de overtuigende verkoopcijfers van Android-smartphones laten welgevallen, ze worden me ingewreven door mensen met een minder ontwikkeld Apple-gevoel, to put it mildly.

Gelukkig zijn er regelmatig momenten waarop ik gewoon authentiek trots kan zijn op de superieure iPhones en iPads en hun dito gebruikers. Vandaag is er weer zo’n moment: in de VS werden de cijfers van de online-verkopen in webwinkels bekend gemaakt.

Hoewel zo’n 80 procent van alle smartphonegebruikers een Android-ding heeft, kochten iPhone- en iPad-bezitters maar liefst vijfmaal zoveel online. Ook was hun gemiddeld bestede bedrag bijna tweemaal zo hoog: $93,94 versus $48,10.

Vergelijkbare getallen waren al bekend over de hoeveelheden dataverkeer. Apple-gebruikers zijn aanmerkelijk actiever dan die van Android, ze domineren op alle fronten.

Het lijkt e op dat heel veel Android-gebruikers hun telefoon gebruiken als een telefoon. Ze bellen en sms’en, zoals ze met hun oude mobieltjes deden. Van een nieuw digitaal leven is geen sprake, ze zitten op hun handen.

Ik begrijp dat ik met deze column niet alleen vrienden zal maken 🙂 En het geldt natuurlijk niet voor u. Maar ik moest het toch even kwijt.

Dr. Doom is een pseudoniem. Als belegger is hij verantwoordelijk voor het beleggingsbeleid van Beleggingsvereniging Fibonacci. Op het moment van het schrijven van deze column heeft de vereniging posities in Ahold, Akzo Nobel, ASML, DSM, Heineken, ING, Shell en Unilever en is Long in de AEX. De positie in de AEX is kortlopend en wisselt regelmatig. Die kan dus nu al anders zijn. Volg Dr Doom op Twitter.
———

Download de gratis app van Tablisto om ons maandblad op uw tablet te lezen

Volg HP/ De Tijd op Twitter

Meer leuke content? Like ons op Facebook