logobalk
Naar de homepage

Door Wouter Sinke   |  28 Januari 2010 - 12:17  | 41 reacties | Stuur door

O nee, Martin Bosma is weer eens boos. Dit keer zijn het kinderliedjes met verderfelijke teksten, noch buitenlandcorrespondenten getooid met hoofddoek die de PVV-mediawoordvoerder in de gordijnen jaagt. Nee, nu maakt hij zich druk over een Tweede Wereldoorlog-verwijzing van NRC-columniste Elsbeth Etty. Das heißt Kamervragen! Op kosten van de belastingbetaler.

Het artikel van Etty zorgde niet alleen op onze site voor nogal wat ophef, ook in Den Haag ging de column niet bepaald ongemerkt voorbij. Vandaar - weer - Kamervragen aan minister Plasterk.

De Partij voor de Vrijheid wil van minister Plasterk weten of hij de mening deelt van NRC Handelsblad dat de naam van het nieuwe ochtendprogramma van WNL associaties oproept met ‘Deutschland Erwache’.

PVV-mediawoordvoerder Martin Bosma: “Etty zegt in NRC Handelsblad dat ‘Nederland wordt wakker’ een associatie oproept met ‘Deutschland erwache’. Als anderen deze link ook leggen kan dat vervelende herinneringen aan de (nationaal) socialistische tijd oproepen. Staat deze oud-CPN-mevrouw hierin alleen of deelt de minister deze zienswijze?”

Vragen van het lid Bosma aan minister Plasterk van media, 27 januari 2010.

1. Heeft u kennisgenomen van het artikel ‘Respect voor het echte gezag’?

2. Deelt u de mening van deze mevrouw dat de ‘Nederland wordt wakker’ associaties oproept met ‘Deutschland Erwache’ of speelt zij in op angstgevoelens?

3. Deelt u de mening van deze mevrouw, in het hetzelfde artikel, dat het programma wellicht een vehikel wordt van een ‘charismatisch leider’?

Zou hij in de achterkamertjes van de PVV nu ook hilarisch grappen maken over de deneuzificatie van Elsbeth Etty?

Het artikel van Etty zorgde niet alleen op onze site voor nogal wat ophef, ook in Den Haag ging de column niet bepaald ongemerkt voorbij. Vandaar - weer - Kamervragen aan minister Plasterk.

De Partij voor de Vrijheid wil van minister Plasterk weten of hij de mening deelt van NRC Handelsblad dat de naam van het nieuwe ochtendprogramma van WNL associaties oproept met ‘Deutschland Erwache’.

PVV-mediawoordvoerder Martin Bosma: “Etty zegt in NRC Handelsblad dat ‘Nederland wordt wakker’ een associatie oproept met ‘Deutschland erwache’. Als anderen deze link ook leggen kan dat vervelende herinneringen aan de (nationaal) socialistische tijd oproepen. Staat deze oud-CPN-mevrouw hierin alleen of deelt de minister deze zienswijze?”

Vragen van het lid Bosma aan minister Plasterk van media, 27 januari 2010.

1. Heeft u kennisgenomen van het artikel ‘Respect voor het echte gezag’?

2. Deelt u de mening van deze mevrouw dat de ‘Nederland wordt wakker’ associaties oproept met ‘Deutschland Erwache’ of speelt zij in op angstgevoelens?

3. Deelt u de mening van deze mevrouw, in het hetzelfde artikel, dat het programma wellicht een vehikel wordt van een ‘charismatisch leider’?

Zou hij in de achterkamertjes van de PVV nu ook hilarisch grappen maken over de deneuzificatie van Elsbeth Etty?

Ik ben blij om te zien dat de PVV bovenop de actualiteit zit en scherpe vragen stelt. Nu nog even de vragen aan de juiste persoon stellen. Rob (URL) - 28-01-’10 12:28

De Deutschland Erwache vergelijking van Elsbeth Etty is SCHANDALIG en walgelijk. Ik vind dat Bosma niets te verwijten valt in deze en de juiste vragen stelt! Daar komt nog bij dat Etty heeft gewerkt voor de communistische Waarheid. Het communisme, meneer Sinke, was goed voor VEERTIG MILJOEN DODEN IN VREDESTIJD! Jimmy van de Wetering - 28-01-’10 12:32

Had hij die vragen niet beter aan de hoofdredactie van de NRC kunnen stellen? Ondiep - 28-01-’10 12:35

Nee, Ondiep, het is SCHANDALIG en dus MOET GEERT WAT DOEN want hij is voor de VRIJHEID en dat betekent dat Etty HAAR MUIL MOET HOUDEN.

Simpel toch? Rob (URL) - 28-01-’10 12:45

Natuurlijk een echt 'flutonderwerp' om kamervragen over te stellen. Ieder week schrijft immers ergens een columnist iets onwelgevoeglijks in de ogen van degene die het betreft. Neem bv. pas nog Hooglandt van De Telegraaf over van Jole van de Vara. Natuurlijk komt hierop altijd een standaard antwoord van de minister die zich wel zal hoeden om inhoudelijk commentaar te geven op wat columnisten zoal roepen. tenzij het echt grof en discriminerend is, maar daar heeft de PVV doorgaans meer het patent op. Dit is een amateuristische en doorzichtige poging van de PVV om weer eens even in de media te komen. Bovendien laat het weer zien dat de PVV inhoudelijk weinig voorstelt en geen benul heeft of wil hebben van de scheiding van vrije meningen en bemoeienis door de overheid. Maar ja, de PVV wil natuurlijk liever een ministerie van volksvoorlichting en propaganda.. Ricardo - 28-01-’10 12:46

Een prachtig voorbeeld toch weer van de paradox binnen de politiek. Zelf heeft de PVV leden die uitspraken doen die net zo goed angsten/beelden op kunnen roepen uit de nationaal socialistische tijd, maar als we daar kamervragen over stellen beroepen zij zich op de vrijheid van meningsuiting. Terwijl ze nu liever iemands mond snoeren, die niet meer dan hetzelfde doet. Vulpen (URL) - 28-01-’10 12:52

Het tegengeluid moet eens ophouden met dat te doen wat ze de PVV verwijten STIGMA’S! Daarnaast kan er een karikatuur gemaakt worden van de PVV fractie maar dit is wel de mening van de meeste Nederlanders op dit moment. Vervallen in dit soort kwalificaties is een teken van onmacht en zwakte. Er zijn klaarblijkelijk geen andere argumenten meer aan te voeren om de minderhedenproblematiek te bagatelliseren. Dit logisch omdat de bestaande problematiek gewoon een probleem is!
Daarnaast heb je overal zwakkere broeders/zusters. Ik noem een Hamer, Vogelaar, Verbeek, JPB, v Bommel en ik kan nog wel even doorgaan. Pot verwijt de ketel - 28-01-’10 13:03

Ach we gaan weer PVV bashen. Heerlijk wat een niveau hier. Hans Holdert (URL) - 28-01-’10 13:08

Als ik Plasterk was zou ik als volgt antwoorden:
.

1. Heeft u kennisgenomen van het artikel ‘Respect voor het echte gezag’?

- Minister: Nee, ik heb wel wat beters te doen dan elk krantenartikel te lezen.

2. Deelt u de mening van deze mevrouw dat de ‘Nederland wordt wakker’ associaties oproept met ‘Deutschland Erwache’ of speelt zij in op angstgevoelens?

- Minister: Ik zou 't niet weten. Ik heb het artikel niet gelezen.

3. Deelt u de mening van deze mevrouw, in het hetzelfde artikel, dat het programma wellicht een vehikel wordt van een ‘charismatisch leider’?

- Minister: Zie vraag 2. Kan ik nu weer gewoon aan mijn werk in plaats van me steeds te moeten verantwoorden voor de meningen van columnisten die iets schrijven dat u niet aanstaat??? We hebben hier vrijheid van meningsuiting, waar uw leider zich steeds op beroept, weet u wel??? Prins Pils - 28-01-’10 13:21

En weer blijkt dat, omdat inhoudelijke kritiek op het programma van de PVV onmogelijk is, de partij op een andere manier stuk moet worden geschreven. De PVV moet die zielenpoten gewoon negeren en maar denken dat het nooit de slechtste vruchten zijn waaraan de wespen knagen. Verder zou ik hartstikke trots zijn want alleen de PVV is voor de media (ook de buitenlandse) interessant genoeg om er over te publiceren. Alle andere grijze muizen trekken nauwelijks kijkers en verkopen voor geen meter. Iedereen weet namelijk vantevoren al dat ze vaker liegen dan ademen, heel wat anders dus dan de klare taal van Geert Wilders en zijn team. mariska - 28-01-’10 13:31

@ Jimmy v/d Wtering:

Wellicht, maar het nazisme was minstens zo erg, met zes miljoen in drie jaar tijd. En onze Geert ligt zich elke avond te verkneukelen met zijn eigen kopie van Mein Kampf, waarin hij 'jood' telkens heeft laten vervangen door 'islamiet'. Daar moet je toch mee oppassen, met zo'n menneke.

Toegegeven, vanuit de hoek van een ex-redactrice van De Waarheid klinkt dat niet helemaal geloofwaardig, maar in absolute termen gezien heeft ze wel gelijk. Toch? Prins Pils - 28-01-’10 13:38

Ho ho ho, mariska. Als je zegt dat inhoudelijke kritiek op de PVV onmogelijk is, voer ik de lezer even mee naar deze discussie, waar ik zeven zuiver inhoudelijke argumenten aanvoer waarom Wilders aan de macht slecht is voor het land: http://www.hpdetijd.nl/archive/2010-01-2..

Welke argumenten jij nog steeds niet - standhoudend - hebt kunnen weerleggen. Prins Pils - 28-01-’10 13:46

-NRC heeft geen mening. Etty wel en die wordt geplaatst door NRC.
-Als dit nieuwe politiek is (kamervragen stellen over een column), doe mij dan maar oude politiek.
-De Partij voor de VRIJHEID, de so called voorvechters van het vrije woord, stellen kamervragen over een mening. Het moet niet veel gekker worden... Bas (E-mail) - 28-01-’10 14:05

Bekijk dit filmpje en je weet: die Wilders spoort echt niet. http://www.youtube.com/watch?v=R_IeWFmvC.. Patrick Koekenbakker - 28-01-’10 14:15

laten we wel wezen, de Telegraaf is niet zomaar een krant, maar eentje die natuurlijk een verschijningsverbod van 30 jaar opgelegd kreeg vanwege collaboratie. Het is logisch om je zoiets af te vragen bij een revanchistische krant met toch wel een crimineel NSB verleden. Jabir (URL) - 28-01-’10 14:27

@Jabir

Wat zit jij enorm dom uit je nek te kletsen als het over de Telegraaf gaat. Check eerst je feiten is voordat je je vuil spuit. Hans Holdert (URL) - 28-01-’10 14:29

Dus de wiki klopt niet? Doe een edit!

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Telegraa..

_"De Commissie voor de Perszuivering heeft geoordeeld dat Holdert het behoud van zijn kranten heeft bewerkstelligd door uit pure baatzucht en welbewust met de vijand te heulen, financiële steun te verlenen aan diens handlangers en verraderlijke en vijandelijke propaganda te voeren. Het oordeel van de Commissie betekende voor de krant een verschijningsverbod voor dertig jaar."_ Jabir (URL) - 28-01-’10 14:31

@@Jabir

Nee dat klopt niet, want de telegraaf is door een rechtbank daarna ontheven van die straf omdat de perzuiveringscommissie de boel had aangedikt.

"Van een aantal leden van de Commissie voor de Perszuivering is aantoonbaar dat zij op enigerlei wijze verbonden waren aan voormalige illegale bladen die zich scherp hadden uitgelaten tegen een terugkeer van De Telegraaf of zelfs rechtstreeks partij waren in de gelijktijdig plaatsgrijpende politieke en zakelijke strijd om de beschikking over de bedrijfsinstallaties van De Telegraaf. En ook in die strijd hebben vetes van persoonlijke en zakelijke aard onmiskenbaar een rol gespeeld" Hans Holdert (URL) - 28-01-’10 14:34

Dat ze er uiteindelijk genadiger vanaf gekomen zijn en in 1949 hun ellende weer in de schappen gooiden neemt die uitspraak helemaal niet weg. Die is ook helemaal niet herroepen. Jabir (URL) - 28-01-’10 14:39

Toch jammer dat Elsbeth straks haar mooie rooie lokken kwijtraakt...door de ouderdom bedoel ik.
Overigens was 40-45 een multi-culti blockparty vergeleken bij wat er gebeurd zou zijn als de adepten van de Waarheid hier de macht hadden overgenomen.

@HP:wat een deceptie hè,dat feuilletonnetje?De druiven zijn zuur. Abd-el-Krim - 28-01-’10 16:04

Martin Bosma heeft een kakhoofd. Zo kijkt die ook altijd. "(Kakhoofd)":http://www.youtube.com/watch?v=flnA_kn5jBc Linksie - 28-01-’10 16:16

@ Abd-el-Krim:

"Overigens was 40-45 een multi-culti blockparty vergeleken bij wat er gebeurd zou zijn als de adepten van de Waarheid hier de macht hadden overgenomen."

- PP: Als je geen jood was misschien. Prins Pils - 28-01-’10 16:28

Tja, het is dus een schande wanneer je de menselijkheid van moslims als bestuurder of medemens aan de orde stelt, maar een eenvoudig christelijke ambtenaar die een huwelijksvoltrekking van homo's aan zich voorbij wil laten gaan. Erasmus bijv. deed uitspraken over joden en judaïsme die ons nu onaangenaam aandoen. Als de tweede wereldoorlog er bij gehaalt moet worden wil ik verwijzen over de rol
van Prins Bernhard in deze oorlog en diens brief aan hitler. Hoe moeilijk het ook is, het lijkt mij zaak om een punt van gekke geertje gedachte te bombarderen met de Xenofobe bedoelingen van ieders en consorten.
De mensen in het land willen van hun koning brood en spelen. en we moeten zeker geen blinden zijn die een oog koning volgt... Bert van Eurnie (E-mail) - 28-01-’10 16:34

http://www.volkskrant.nl/binnenland/arti..

Deze is wel leuk vind ik. En dat moet een land regeren straks :-.

ik had graag kamervragen gezien bij Brinkmans uitspraak. "Nederland ontwaakt". (angel) Jet - 28-01-’10 17:08

Patrick Koekenbakker - 28-01-’10 14:15 - u gaat toch niet zeggen dat u denkt dat dit filmpje echt is. Mozes kriebel, nooit van knippen en plakken gehoord? mariska - 28-01-’10 17:17

Hans Holdert (URL) - 28-01-’10 13:08 - gewoon de humor van in zien joh. Het is toch schitterend te zien hoe hoog en laag zich in alle bochten wringt om de opmars van de PVV tegen te houden. Het enige wat helpt zijn kogels en messen, ik ben daar echt bang voor gezien het feit dat resp. links en de ideologie van de vrede er niet voor schromen ze naar believe te gebruiken. mariska - 28-01-’10 17:30

@ mariska:

Misschien moet Wilders gewoon eens met reële en effectieve voorstellen komen om de Marokkaanse (en Antilliaanse) jeugdcriminaliteit aan te pakken? En eens ophouden met schelden, beledigen en volksmennerij? Dan hoeft hij na een tijdje ook niet meer bang te zijn voor kogels en messen. Prins Pils - 28-01-’10 18:51

Mariska

De SGP en de PVV zijn 2 partijen die vrij dicht bij elkaar liggen als het om de islam gaat. Hoe kan het dan dat van der Vlies geen beveiliging nodig heeft en Wilders wel. Dichter bij nog, de kamerleden van de PVV, die worden toch ook niet bedreigt en hebben geen beveiliging. Momenteel bedreigen alleen PVV ers mensen te pas en te onpas. Buiten radicale moslims om, niet moslims, maar radicale moslims. Jet - 28-01-’10 19:08

Prins Pils - 28-01-’10 18:51 - zucht, die plannen zijn er al zo lang. Alle criminelen oppakken, veroordelen, streng straffen, ook in de portemonnee en illegalen en meerdere paspoorthouders na een ernstig delict de grens overzetten richting home. Et voila, effectiever kan niet. Voorts hoor ik Geert nooit schelden, zoals altijd wordt gepapegaaid, wel spreekt hij duidelijke taal en daar houd ik van. Wat u vergeet, en waar ook Jet geen benul van heeft blijkbaar, is dat Geert Wilders in het buitenland veel steun heeft en in de media door vriend en vijand een belangrijke politicus wordt genoemd. Dat is het verschil met V/d Vlies, die slechts in bepaalde kring bekendheid geniet en anders dan Wilders, geen factor van betekenis is. Wilders is dat wel, vandaar dat diverse mullahs een fatwa over hem hebben uitgesproken, net als eerder over Salman Rushdie. Een fatwa houdt dus in dat moslims de plicht hebben hem te vermoorden. Ondanks dit grote gevaar blijft Wilders strijden voor onze vrijheid, ongelooflijk moedig is dat, en hij heeft inmiddels navolging gekregen in Engeland waar eindelijk acties worden gevoerd tegen de islamisering en beknotting van de vrijheid van meningsuiting. mariska - 28-01-’10 19:51

Mariska

Om die heldenrol te behouden zal Wilders over lijken gaan. Iedereen is een pion in zijn machtsspelletje, of je speelt mee of je bent de vijand. Soms gaan mensen uit angst mee, soms gaan mensen vrijwillig mee. Omdat ze ergens bij willen horen. En zijn voorstanders weet Wilders goed te bespelen, zijn tegenstanders probeert hij uit te schakelen. Er is nog niemand vermoord, maar toch zal op een dag de eerste PVV er iemand vermoorden. Het kan niet lang meer goed gaan. Jet - 28-01-’10 20:23

@ mariska:

Kijk, dat is al een andere benadering: "Alle criminelen oppakken, veroordelen, streng straffen, ook in de portemonnee en illegalen en meerdere paspoorthouders na een ernstig delict de grens overzetten richting home." Dat over de grens zetten zal grondwettelijk niet gaan, maar daar letten we nu even niet op. Waar het om gaat is dat een héél verschil is met de deportatie die Wilders op de Deense TV propageerde, en welke uitspraken hij nu weer verdedigt in de rechtbank.

Verder kun je op straat misschien iemand wel knettergek noemen zonder dat het impact heeft, maar als je een minister in de Tweede Kamer zo noemt ben je echt aan het schelden. En verschillende theaters kennen verschillende fatsoensnormen, maar als men in de Tweede Kamer elkaar uit gaat schelden vervalt het land heel snel tot bananenrepubliek, neem dat maar van mij aan.

Tot slot, dat hij navolging zou hebben gekregen in Groot-Brittannië (waar blijkt dat uit, ik zie alleen maar neonazi's op die manier aan het werk daar?), maakt niet dat hij een realistische en effectieve politiek bedrijft. Misschien leidt de lamme wel de blinde. Prins Pils - 28-01-’10 20:29

Prins Pils - 28-01-’10 20:29 - nee beste prins, daar ga je alweer. Het zijn geen neo-nazi's die actie voeren in Engeland maar doodnormale mensen, een doorsnee van de maatschappij zeg maar. Misschien is het handig af en toe een Engelse krant te lezen of je via andere kanalen dan de Nederlandse MSM te laten informeren. Verder heeft het weinig zin om over dit onderwerp nog verder te discuzeuren anders vallen we toch steeds in herhaling. En wat die bananenrepubliek betreft, het is onzin te beweren dat iemand die knettergek is knettergek te noemen tot een bananenrepubliek leidt. Kwalijker is de manier waarop Vogelaar door Bos is weggeschopt en valse notulen in elkaar flansen. Als die niet gedateerd waren op 31 november dan had iedereen aartsleugenaar Balkenende nog geloofd ook. Het kwaad strafte zichzelf al bleef het ijzig stil in de media over deze ongelooflijke rotstreek. mariska - 28-01-’10 21:44

1) Hoezo geen nazi's? http://www.talktalk.co.uk/video/23077/ne..

2)je schrijft: _"het is onzin te beweren dat iemand die knettergek is knettergek te noemen tot een bananenrepubliek leidt."_

maar waar heb je dan precies de DSM IV diagnose van voormalig minister Vogelaar? Het feit dat iemand op een bepaald moment heel stellig beweerd heeft dat ze 'knettergek' is maakt haar dat nog niet natuurlijk.

3) Vogelaar functioneerde niet goed en werkte niet helemaal positief op het electoraat. Logisch toch om die er dan uit te werken? Zo gaat dat. Jabir (URL) - 28-01-’10 22:05

@ mariska:

"Het zijn geen neo-nazi’s die actie voeren in Engeland maar doodnormale mensen, een doorsnee van de maatschappij zeg maar."

- PP: Wederom de vraag: waar blijkt dat dan uit? Want net als Jabir zie ik (alleen maar) berichten over en beelden van neonazi's in GB, die actievoeren tegen buitenlanders.

Verder pleit het m.i. niet erg voor je verstandelijke vermogens als jij het normaal vindt dat parlementsleden elkaar voor rotte vis gaan uitmaken en niet denkt dat daarmee het land(sbestuur) afglijdt richting bananenrepubliek. Prins Pils - 28-01-’10 23:52

Communistisch spijtoptant Elsbeth Etty draagt een grote bos met rood haar. De geur van de goelag heeft zich daar diep in genesteld. Abram Terts - 29-01-’10 00:07

Nou Etty hoeft niet bang te zijn dat PowNed heel activistisch wordt, het wordt gewoon meer van hetzelfde"
"Voetbaljournalisten Henk Spaan en Hugo Borst zijn bezig met de ontwikkeling van formats voor Powned, de nieuwe publieke omroep van Geenstijl. Volgens Hugo Borst gaat het om twee sportprogramma’s, waarvan er eentje een nadrukkelijke relatie heeft met Hard Gras, het ‘voetbaltijdschrift voor lezers’. Spaan en Borst zijn samen met Matthijs van Nieuwkerk hoofdredacteur van dat blad. ‘Er zijn gesprekken gaande, en het ziet er serieus uit’, laat Hugo Borst aan het Radio 1-programma Lunch! weten. De keus voor voetbal is opmerkelijk, want in het beleidsplan van Powned staat juist dat de omroep zich wil richten op door Hilversum onderbelichte sporten, zoals extreme sport en vechtsporten."

http://www.villamedia.nl/nieuws/bericht/.. Hans Snellens - 29-01-’10 10:45

PVV = Partij Versus Vrijheid John Bladerdak - 29-01-’10 11:26

John die was Goed PVV = Partij Versus Vrijheid

Ja, Voeg je bij gekke geertje met zijn
Partij verkracht vrijheid Bert VBan eurnie (E-mail) - 29-01-’10 12:41

Het communisme, was goed voor VEERTIG MILJOEN DODEN IN VREDESTIJD.......

wat lopen die joden te zeiken over een hollocaust dan ???? hadden er nog een paar bij gekund denk ik dan toch ????
kunnen toch ook een paar troslims bij komen we ook op 40 miljoen jeff - 29-01-’10 14:48

HP/De Tijd... de nieuwe JOOP.nl. Fliertje - 29-01-’10 21:54

opzoute met die pvv, enige wat ze wel kunnen brullen als bokito en onzin verhalen verkopen wat niet klopt anoniem (E-mail) (URL) - 29-01-’10 22:52



Reageren? Lees eerst even onze huisregels.



Persoonlijke info onthouden?
Kattebel
Verberg e-mail
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.

laatste reacties

gerelateerde berichten

laatste berichten

poll

Beste zangeres van de afgelopen jaren?

of

Bekijk het pollarchief voor alle polls.

stuur dit artikel door

 

Stuur door aan vriend of bekende

 
 

Deze site is gebouwd door Two Kings en draait op PivotX