Spring naar de content
bron: anp

Het merk Linda

Linda de Mol is altijd zichzelf, of toch niet? Privé en publiek lijken in elkaar over te lopen bij de allround-ster – presentatrice, actrice, hoofdredacteur van een eigen blad en vanaf zondag ook gastvrouw van een talkshow. Kan zij Talpa, de zender van haar broer John, boven het pulpniveau uittillen?

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Alies Pegtel

Die zaterdagavond zat Linda de Mol naast Beau van Erven Dorens in een roomwitte fateuil. Niets sjieks, niets bloots – in spijkerjasje en vrolijk gekleurde strokenrok oogde Linda ‘gewoon lekker zichzelf’. Wel straalden haar goudblonde haren, net als haar ontwapenende glimlach. Het was de eerste uitzendavond van Talpa, de nieuwe tv-zender van Linda’s broer John. ‘Spannend’ en ‘leuk’, vond Linda, die al snel verklapte dat de opnamen bij haar thuis plaatsvonden. De grote trap achter de fauteuils, begrepen de kijkers, dat was dus de trap van Linda. En toen Linda even later zei dat ze ‘toastjes ging halen’, wist iedereen dat de populaire presentatrice naar haar eigen keuken zou snellen.

Dat de hal van Linda’s Gooise villa alleen voor de gelegenheid was omgetoverd tot tv-hoekje, dat de hapjes vermoedelijk kant- en-klaar stonden, en dat het ‘kijkje’ in en om het huis amper verder reikte dan de lengte van haar oprijlaan, deerde de kijker waarschijnlijk niet. Ruim een miljoen Nederlanders verkeerde graag in de waan dat de ‘echte’ Linda zich aan hen openbaarde. Ze toonde haar opwinding over Talpa, over haar komende programma’s, en haar gêne over een oude tv-blooper: dichterbij dan Linda had niemand Talpa kunnen brengen.

Paywall

Wilt u dit artikel lezen? Word abonnee, vanaf slechts 5 euro per maand.

Lees onbeperkt premium artikelen met een digitaal abonnement.

Kies een lidmaatschap